۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۰۹۲۵۰

سخنرانی شیخ الازهر در افتتاحیه جام جهانی برزیل پخش می‎شود

خبرگزاری رسا ـ سفارت برزیل در قاهره ساعت سخنرانی شیخ الازهر در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را به مرکز اسلامی الازهر اعلام کرد.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنا بر اعلام سفارت برزیل در قاهره سخنرانی احمد الطیب، شیخ الازهر فردا، 22 خرداد، ساعت 21 به وقت محلی در افتتاحیه جام جهانی برزیل قرائت می‌شود.

 

شیخ الازهر متن سخنرانی خود را برای پخش در افتتاحیه جام جهانی برزیل ضبط کرده و تحویل سفارت برزیل در قاهره داده است.

 

پیش‌تر سفارت برزیل از احمد الطیب درخواست کرده بود که در افتتاحیه جام جهانی با موضوع دعوت اسلام به نشر صلح در مناطق مختلف جهان، سخنرانی کند.

 

بنا بر گزارش‌های رسیده، شیخ الازهر در سخنرانی خود با اشاره به آیه 13 سوره حجرات:«یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر: ای مردم، بی‌تردید ما همه افراد نوع شما را از یک مرد وزن (آدم وحوا) آفریدیم و شما را قبیله‌ای بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید مسلماً گرامی‌ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست، همانا خداوند بسیار دانا وآگاه است» بر شناخت اختلافات فرهنگی ملت‌ها، مخالفت اسلام با خشونت و تعصب و اهمیت نشر فرهنگ صلح و این‌که صلح از اسلام برخاسته است، تأکید دارد.

 

جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل، بیستمین دوره جام جهانی فوتبال است که از فردا در این کشور آغاز می‌شود و تا 22 تیرماه سال جاری ادامه دارد./980/ب102/د

ارسال نظرات