۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۰۹۳۵۷

فلسطینیان خواستار اقدام جهانی در قبال زندانیان در بند اسرائیل شدند

خبرگزاری رسا ـ سازمان آزادیبخش فلسطین(PLO) جامعه جهانی را به اقدام علیه رژیم تل آویو به دلیل بدرفتاری این رژیم با فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل فراخواند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان آزادیبخش فلسطین در نامه‌ای رسمی به کشورهای عضو اتحادیه 28 عضوی اروپا(EU) و شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) به استثنای استرالیا که اخیرا از اشغالی خواندن شرق بیت المقدس (اورشلیم) خودداری کرده است، « مداخله فوری» را دراین باره خواستار شد.

نسخه‌ای از این نامه نیز برای دولت های برزیل، آفریقای جنوبی و هند ارسال شد.

 

در این نامه که صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فسطینی آن را امضا کرد، از اقدام رژیم اسرائیل در بازداشت فلسطینی‌ها بدون هیچ اتهام و یا محاکمه موسوم به « بازداشت اداری» ابراز نگرانی شده است.

 

عریقات در این نامه همچنین رهبران جهان را به اقدام در قبال شرایط زندانیانی که در زندان‌های اسرائیل در اعتصاب غذا به سر می برند، فراخواند.

 

عریقات در این نامه نوشت: من به نمایندگی از سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین می نویسم تا مداخله فوری شما را به نمایندگی از حدود 130 زندانی فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل در اعتصاب غذا به سر می برند، درخواست کنم.

 

وی افزود : از شما می‌خواهیم تا اسرائیل را به لغو سیاست بازداشت اداری فراخوانده و تعمیق روابط دوجانبه خود با اسرائیل را به پایبندی آن به تمامی تعهداتش مشروط کنید.

 

در حال حاضر حدود 5 هزار فلسطینی درزندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که 200 نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. 250 زندانی از خوردن امتناع می‌کنند و 75 نفر از آن دسته از زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می برند، بستری شده‌اند.

 

این درخواست فلسطنیان زمان کوتاهی پس از آن مطرح شد که پارلمان رژیم اشغالگر اولین پیش نویس یک لایحه با هدف تغذیه اجباری زندانیان فلسطینی را که در اعتصاب غذا به سر می برند، تصویب کرد.

 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در خصوص وضعیت سلامت زندانیان فلسطینی که در زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات