۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۰۹۴۴۱
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

تکفیری‎ها دین و مذهب ندارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با وحشی خواندن تکفیری‎ها گفت: تکفیری‎های هیچ دینی و مذهبی ندارند و فقط به کشتار افراد بی گناه می‎پردازند.
احمد قبلان، خطيب جمعه برج البراجنه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، وضعیت سیاسی این کشور را نابسامان توصیف کرد و گفت: نظام سیاسی لبنان در کما فرو رفته است و ملت در برابر واقعیت‎های غیر طبیعی قرار دارد.


وی افزود: ادامه رکود سیاسی در لبنان سبب ایجاد مشکلات بسیاری همانند تفرقه، نفاق و آسیب‎های اجتماعی وافتصادی می‎شود.


حجت الاسلام قبلان اداره لبنان در حالت سیاسی شکست خورده را بسیار سخت توصیف کرد و اظهار داشت: برای مردم این کشور ثابت شد که اداره لبنان به صورت کنونی ناممکن است زیرا این دولت از مدیریت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این کشور عاجز است.


وی با تاکید بر حفظ اتحاد و حل اختلافات سیاسی بین احزاب و جریان‎های مختلف لبنان اظهار داشت: جریان‎های سیاسی باید به مصالح ملی توجه کنند. آیا انتخاب رییس جمهور جدید این کشور از مصالح و مسائل مهم کشور محسوب نمی‎شود؟


این عالم لبنانی وضعیت عراق و سوریه را خطرناک توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: لبنان به عنوان کشور تاثیرگذار در منطقه باید هر چه سریعتر اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و با انتخاب یک رییس جمهور شایسته به ایفای نقش در تحولات منطقه بپردازد.


وی ادامه داد: عدم انتخاب رییس جمهور در زمان‎های مقرر سبب از دست دادن منافع ملی می‎شود. وجود گروهای تکفیری و ترویستی در منطقه زنگ خطری برای لبنان محسوب ‎می‎شود که باید هر چه سریعتر به مقابله  با آنان پرداخت.


امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به تحولات چند روز اخیر عراق گفت: مجامع بین المللی و عربی باید برای مقابله با جریان‎های تروریستی و تکفیری تصمیم‎های اتخاذ کنند و به کمک مردم عراق بشتابند.


حجت الاسلام قبلان گروهای تروریستی و تکفیری را افرادی وحشی خواند و تصریح کرد: این انسان‎های وحشی هیچ گونه دین و مذهبی ندارند و فقط به کشتار و ریختن خون افراد بی گناه می‎پردازند./994/ب902/د

ارسال نظرات