۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۰۹۴۷۵

جشن میلاد امام زمان در آتن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد مهدی موعود(عج) در محل مهدیه شهرآتن با حضور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.
ميلاد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت مهدی موعود امام زمان(ع) منجی عالم بشریت پنجشنبه شب با حضور تعدادی از کارکنان سفارت و دیگر ارگان های جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر آتن، دانشجویان، شیعیان افغانی و دیگر کشورهای اسلامی مقیم آتن در محل سالن اجتماعات انجمن مهدیه برگزار شد.

 

در این مراسم پرشکوه و ملکوتی که با تلاوت آیاتی چند ازکلام الله مجید آغاز شد، ابتدا چند تن از برادران با سرودن اشعاری در مورد فضیلت واهمیت این روز مقدس و مسعود به مداحی پرداختند و برای ظهور حضرت مهدی( ع) عدالت گسترنده در جهان دعا کردند.

 

در ادامه محمد حسین مظفری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنان با اشاره به اهمیت این روز و میلاد مسعود امام زمان(ع) گفت: مساله انتظار منحصر به مذهب شیعه نیست و تمام ادیان الهی به نوعی به انتظار اعتقاد دارند ولی درمورد انتظار حضرت مهدی( ع) روایت زیادی وجود دارد که همه شیعیان و هم برادران اهل تسنن به آنها اعتقاد دارند.

 

رایزین فرهنگی کشورمان در ادامه با اشاره به روند اوضاع در منطقه خاورمیانه و به خصوص مساله ای که در حال حاضر در کشور مسلمان عراق در جریان است، گفت: درحالی که قرآن کشتن هر انسانی را کشتن همه نسل ها قلمداد می کند و بر وحدت امت اسلامی تاکید فراوان دارد، عده ای تکفیری و تندرو به قتل عام انسان های بی گناه می پردازند و به جنایات هولناک درسرزمین های اسلامی دست می زنند.

 

مظفری درادامه سخنان خود افزود: این جنایتکاران تکفیری هر کسی را که مانند آنها فکرنکند را قتل عام می کنند و حملات آنان تنها متوجه یک گروه و یک دسته خاصی نیست، زیرا درخدمات منافع سلطه گران وجاهلان عصرقراردارند واز دست زدن به انواع جنایات هیچ دریغی نمی کنند.

 

این مراسم ملکوتی با اقامه نماز جماعت و با توزیع شرینی وشربت و مدیحه سرایی تا اولین ساعات بامداد روز جمعه ادامه داشت و شیعیان درشوق وشعف برای تعجیل درظهور امام عصر(ع)، امام عدالت گسترو فرزند رسول خدا(ص) به دعا و نیایش پرداختند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات