۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۰۹۴۸۳
آخرین خبرها از عراق؛

فتوای جهاد آیت الله سیستانی/ ازدحام جمعیت برای پیوستن مردم به ارتش

خبرگزاری رسا ـ صدور فتوای جهاد از سوی حضرت آیت الله سیستانی، شور و شوق مردم برای پیوستن به نیروهای امنیتی و بسته شدن مرزهای کویت از مهم‎ترین خبرهای امروز عراق است.
عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عراق که از زمان سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام حسین و اشغال این کشور از سوی نیروهای آمریکایی شاهد ناامنی و عملیات تروریستی بود در هفته های گذشته و پس از شکست تروریست ها در داعش، آماج حملات تروریستی شده است.

 

گروه تروریستی داعش با همکاری برخی مسؤولان خائن توانست در استان های سنی نشین جولان دهد به گونه ای که استان نینوا و شهر موصل که دومین استان بزرگ عراق به شمار می آید بدون هیچ گونه مقاومتی در تسخیر تروریست های داعش قرار گرفت.

 

در این بخش به مرور آخرین خبرهای امروز این کشور و تحولات امنیتی می پردازیم.

 

صدور فتوای جهاد از سوی حضرت آیت الله سیستانی

 

حضرت آیت الله سیستانی با صدور فتوای جهاد از همه کسانی که توانایی حمل سلاح دارند خواست به نیروهای امنیتی پیوسته و با تروریست های داعش مبارزه کنند.

 

وی این وجوب را کفایی خواند و اظهار داشت در صورتی که نیروهای داوطلب مردمی برای جنگ با داعش کافی باشند، وجوب از دیگران ساقط خواهد شد.

 

بغداد کنترل شده است

 

باقر جبر الزبیدی، رییس فراکسیون المواطن وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که بغداد در زمینه نظامی و جغرافیایی کاملا در امنیت قرار دارد و بیش از 3 میلیون نظامی آماده نبرد با داعش هستند.

 

وی افزود: سوالاتی درباره تهدید بغداد از سوی تروریست های داعش صورت گرفته است که باید عرض کنم بغداد در کنترل قرار دارد و اشغال آن بسیار سخت و پیچیده است.

 

تشکیل ارتش مردمی 13 هزار نفری در بصره

 

بیش از 13 هزار تن از شهروندان بصره برای محافظت از این استان در برابر تروریست های داعش ثبت نام کردند.

 

این در حالی است که 14 گروه از ارتش بصره برای جنگ با داعش به استان نینوا رفته و این افراد با پیوستن به نیروهای امنیتی از استان خود محافظت می کنند.

 

کویت مرز خود را عراق را بست

 

خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت با اشاره به اینکه داعش خطر بزرگی برای منطقه به شمار می آید، از بسته شدن مرز کویت و عراق برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به این کشور خبر داد.

 

وی ادامه داد: داعش تنها کویت را هدف قرار نمی دهد بلکه همه منطقه را در تیررس قرار داده است. ما باید به شدت نسبت به کنترل امنیت کشور اهتمام ورزیم.

 

رهبر بعثی‎ها سخنرانی می کند

 

برخی خبرگزاری های عراق تأکید کردند که عزت الدوری معاون صدام حسین که هم اکنون رهبر بازمانده های حزب بعث را برعهده دارد در برخی شبکه های ماهواره ای سخنرانی می کند.

 

وی پس از نشست امروز با حضور افسران سابق عراق، از دولت نوری المالکی به عنوان قوای شرارت و گمراهی یاد کرد و خواستار ضربه قدرتمند به این دولت شد.

 

حضور نیروهای سازمان بدر در جنگ با داعش

 

نیروهای سازمان بدر که در گذشته زیر نظر مجلس اعلای اسلامی عراق اداره می شدند به صورت فعال در نبرد با تروریست های داعش حضور یافته اند.

 

قاسم الاعرجی رییس فراکسیون پارلمانی بدر نیز از نوری المالکی خواست با خائنان نظامی به شدت برخورد کند.

 

وی گفت: آنچه در نینوا رخ داد تنها ورود نیروهای داعش نبود، بلکه بعثی ها، نقشبندی ها، داعش ها و برخی دیگر از گروه های تروریستی در حوادث این استان نقش دارند.

 

ازدحام جمعیت در مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به نیروهای امنیتی

 

جمع کثیری از شهروندان عراقی در شهرهای مختلف این کشور با حضور در مراکز ثبت نام، خواستار پیوستن به نیروهای امنیتی در نبرد با تروریست های داعش شدند.

 

صدها تن از بانوان نیز خواستار حضور در جبهه های نبرد علیه داعش و حمایت از بارگاه مقدس امامین عسکریین(ع) هستند.

 

ترک های شیعه خواستار حمایت شدند

 

اولای فلک اوغلو، رییس جبهه ترکمن از دولت خواست نیروهای امنیت کرد(پیشمرگ) را برای محافظت از شهروندان تلعفر اعزام کند.

 

وی با اشاره به گسترش ناامنی در این شهر اظهار داشت که مردم در تیررس گروه های تروریستی هستند و دولت باید امنیت این شهروندان را تضمین کند./980/ب912/د

ارسال نظرات