۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۸۷۳

واکنش آل‎خلیفه به بیانیه شورای حقوق بشر

خبرگزاری رسا ـ مشاور رسانه‎ای شاه بحرین از لغو نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با اتحادیه اروپا به علت موضع گیری 46 عضو شورای حقوق بشر علیه رژیم آل‎خلیفه در نتیجه نقض آشکار حقوق شهروندان بحرینی، پرده برداشت.
حمله نيروهاي آل خليفه به يک مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 46 کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، با صدور بیانیه‎ای مشترک از نقض آشکار حقوق بشر در بحرین به شدت ابراز نگرانی کرده‎اند.


در بیست و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که از 10 ژوئن 2014 آغاز شده و تا 27 ماه جاری ادامه خواهد داشت، اکساندر فاسل نمایده کشور سویس، این بیانیه مشترک را قرائت کرد.


در بخشی از این بیانیه به نگرانی شدید اعضا در خصوص فقدان تضمین کافی برای محاکمه عادلانه متهمان بحرینی و صدور احکام بلند مدتی علیه افرادی اشاره شده که به دنبال رسیدن به حق آزادی برگزاری تجمع مسالمت آمیز هستند.


از سوی دیگر نماینده بحرین در ژنو در واکنش به این بیانیه اعلام کرد که این بیانیه ادعاهای نادرست و ظالمانه ای درباره حقوق بشر در بحرین مطرح کرده است.


اعتراض‎های مردمی علیه رژیم مستبد آل‎خلیفه از سال 2011 در بحرین آغاز شده و به دلیل سرکوب‎های مکرر و خشونت آمیز نیروهای پلیس و امنیتی در کنار نظامیان رژیم سعودی در این کشور، ده‎ها تن شهید و مجروح شده‎اند.


تخریب مساجد، حمله به منازل مردم و از بین بردن اموال آنان، شلیک مستقیم گلوله به تظاهرکنندگان، حمله به بیمارستان‎ها، شکنجه زندانیان و محروم کردن آنان از حقوق خود از جمله برخورداری از حق محاکمه عادلانه، بخشی از جنایات رژیم آل‎خلیفه علیه مردم بحرین است که به صورت مسالمت آمیزی خواستار اصلاحات در کشور خود بوده‎اند./994/ب102/د

ارسال نظرات