۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۰۹۹۹۹
شیخ نعیم قاسم:

توجیه جنایت‎های داعش مشارکت در این جنایت‎ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان به حامیان داعش هشدار داد که این گروه تروریستی سرانجام رو در روی آن‎ها نیز خواهد ایستاد.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مردم عراق با اتحاد، همدلی و برنامه ریزی بر عناصر تروریستی داعش پیروز خواهند شد.


وی گفت: عراق اکنون به طور گسترده با خطر تکفیری‎ها مواجه است، اما با تشریک مساعی، وحدت داخلی، همت و اراده بلند می‎تواند تکفیری‎ها و حامیان پشت پرده آن‎ها را شکست دهد، همان طور که آن‎ها در سوریه شکست خورده‎اند.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به معضل تروریسم و افراط گرایی خاطرنشان کرد: حل این موضوع از طریق تشکیل ائتلاف بین المللی و منطقه‎ای علیه تروریسم و تکفیری‎ها امکان پذیر است.


وی افزود: باید واقعیت تفکرات تکفیری‎ها و داعش را برای افکارعمومی روشن و آشکار کرد بنابراین، هر طرفی باید به اندازه توان خود با این خطر مقابله کند و موضوع حایز اهمیت در این خصوص این است که نگاه‎ها متوجه اهمیت رویارویی با خطر تکفیری شود.


شیخ نعیم قاسم با اشاره به توجیه برخی کشورها درباره اقدامات گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: هر گونه توجیه اعمال و اقدامات داعش به نوعی مشارکت در اقدامات و جنایت‎های این گروه در کشتن افراد بی‎‌گناه است.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما با اخلاص کامل تمام تلاش خود را برای تعالی پرچم حق، ایمان و اطاعت از خداوند به کار خواهیم گرفت.


شیخ نعیم قاسم به کسانی که بر این پندار هستند که داعش شکست‎ها و ناکامی طرح‎های آن‎ها را جبران کرده و بر اساس همین توهم به شیوه‎های مختلف از آن حمایت می‎کنند، هشدار داد که آن‎ها نیز مانند دیگران مطرود و متروک داعش هستند.


وی همچنین به برخی کشورهای غربی و منطقه‏‎ای هشدار داد که اگر بر این تصور هستند که از داعش در جهت منافع خود استفاده می‎کنند، باید بدانند که این گروه رو در روی آن‎ها نیز خواهد ایستاد.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان کشورهای حامی داعش را نکوهش کرد و افزود: در آینده خبرهایی با این مضمون خواهیم شنید که داعش به بمب گذاری و دیگر اقدامات خرابکارانه در کشورهای عربی، اسلامی و غربی حامی خود نیز پرداخته است زیرا این گروه با هیچ کسی حتی خودشان و برادرانشان هم نیستند. پس، چگونه می‎توان انتظار داشت که در کنار دیگران باشند.


شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به حامیان و اربابان گروه تروریستی داعش گفت: آن‎هایی که به حمایت‎های سیاسی از طرح ویران کردن منطقه می‎پردازند در واقع بیش از داعش مسؤول هستند. این گروه در دامن استکبار و نفت متولد شده و رشد کرده است، اما موفقیتی نخواهد داشت. البته، این گروه می‎تواند تخریب کند و به اقدامات زننده دست بزند.


وی تاکید کرد: با وجود اقدامات فجیع و زشتی که داعش در عراق و سوریه مرتکب می‎شود برخی از کشورهای عربی و منطقه‎ای در قبال آن سکوت اختیار کرده‎اند و حتی به گونه‎ای موضع گیری می‎کنند که در نهایت در جهت تایید اقدامات، جنایت‎ها و کشتار این گروه است. آن‎ها دست کم باید منصف باشند و موضع درستی اتخاذ کنند.


شیخ نعیم قاسم با اشاره تلویحی به برخی کشورهای دیکتاتوری منطقه گفت: این کشورها در حالی امروز درباره سوریه، عدالت، حقوق شهروندی و ضرورت توافق سیاسی در عراق اشک تمساح می‎ریزند که در کشور خودشان آزادی سیاسی فراهم نمی‎کنند و به دنبال ایجاد وفاق سیاسی، دادن آزادی به رسانه‎ها و مطبوعات و نیز حقوق شهروندی نیستند./994/ب102/د

ارسال نظرات