۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۲۱۰

خطیب جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از فتوای جهاد آیت الله سیستانی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به سوء استفاده برخی گروه‎ها از فتوای جهاد این مرجع تقلید و تشکیل گروه‎های مسلح غیرقانونی هشدار داد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد فتوای این مرجع تقلید درباره جهاد علیه داعش را متوجه همه ملت عراق خواند و گفت: این فتوا به پیروان یک مذهب خاص تعلق نداشت بلکه با هدف آمادگی جهت مقابله با گروه تروریستی موسوم به داعش که حضور پرقدرتی از خود نشان داده و بر تعدادی از استان ها مسلط شده است، صادر شد.

 

وی افزود: داعش به صراحت اعلام کرد که بقیه استان های عراق به ویژه نجف اشرف و کربلای معلا را در تیررس قرار داده و به هر بارگاه پیامبر، امام، صحابه و صالحی که برسد آن را تخریب خواهد کرد. این مساله درباره مقدسات سایر ادیان نظیر کلیساها نیز تأکید شده است.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به اینکه همه مقدسات عراق بدون توجه به دین و مذهب در معرض خطر قرار گرفته و هر فردی که با اعتقادات این گروه مخالفت کند در آستانه کشته شدن قرار می گیرد، تصریح کرد: این گروه تکفیری، بلای بزرگی است که منطقه با آن روبرو شده و دعوت به جهاد با هدف ایستادگی قشرهای مختلف مردم با ادیان و مذاهب و قومیت های گوناگون در برابر این جنایتکاران و بیرون راندن آنان از عراق صادر شده است.

 

خطیب جمعه کربلا فتوای حضرت آیت الله سیستانی را به دور از هرگونه مسائل مذهبی و طایفه ای عنوان کرد و ادامه داد: این مرجع تقلید در سال های گذشته و در شرایط بسیار سخت نشان داد که از هرگونه طایفه گری به شدت دور بوده و جمله معروف ایشان مبنی بر اینکه «اهل تسنن برادران ما نیستند بلکه جان و نفس ما هستند» نشان دهنده این مساله است.

 

وی تأکید کرد: حضرت آیت الله سیستانی بارها به مسؤولان خاطر نشان ساخته است که حقوق همه ملت عراق را به صورت مساوی در نظر گیرند. این مرجع تقلید هیچ گاه از وحدت ملت واحد دور نشده و همگان را به تلاش برای تحکیم وحدت و صمیمیت در جامعه و وحدت کلمه در راه مبارزه با تکفیری ها دعوت کرده است.

 

حجت الاسلام صافی همچنین نسبت به سوء استفاده برخی گروه ها از فتوای حضرت آیت الله سیستانی و تشکیل گروه های مسلح هشدار داد و گفت: دعوت آیت الله سیستانی برای جهاد تنها در راستای پیوستن به نیروهای امنیتی صورت می گیرد و هیچ کس حق ندارد به تشکیل گروه های مسلح خارج از چارچوب قانون بپردازد. این مرجع تقلید از زمان سرنگونی نظام دیکتاتور سابق تأکید کرده که سلاح باید تنها در دست نیروهای دولتی باشد پس هیچ کس نباید متوهم شود که ایشان حامی گروه های مسلح غیرقانونی است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: دستگاه های ذیربط باید از ظهور گروه های مسلح غیرقانونی جلوگیری کرده و با اعلام ضوابط خاص، به ثبت نام و پذیرش نیروهای مورد نظر خود بپردازد تا از بروز ازدحام در مراکز ثبت نام جلوگیری شود.

 

وی همچنین تصریح کرد که حضرت آیت الله سیستانی از اعلام داوطلبی صدها هزار تن از شهروندان عراق برای جهاد در برابر تروریست های داعش تقدیر و تشکر کرده است.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به تأیید انتخابات پارلمانی از سوی کمیساریای عالی انتخابات از همه گروه های سیاسی خواست جلسات پارلمان را به سرعت تشکیل داده و به انتخاب رییس پارلمان، رییس جمهور و تشکیل دولت بپردازند.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه نسبت به اهتمام به آوارگان عراقی تأکید کرد و بازرگانان این کشور را از احتکار مواد غذایی برحذر داشت./980/ب901/د

ارسال نظرات