۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۱۰۵۱۴

فعال حقوق بشر بحرینی فردا محاکمه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فردا جلسه محاکمه زینب الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی به اتهام توهین و اهانت به پلیس این کشور برگزار می‌شود.
زينب الخواجه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف المحافظه معاون رییس سازمان حقوق بشر بحرین در صفحه توییتر خود اعلام کرد که فردا زینب الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی محاکمه خواهد شد. جلسه محاکمه خواجه به اتهام توهین و اهانت به پلیس بحرین برگزار می شود.


الخواجه دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر و رییس پیشین سازمان حقوق بشر بحرین است که به خاطر حبس پدرش در یکی از بزرگراه‌های منامه تحصن کرده بود.


عبدالهادی الخواجه در پی شرکت در اعتراضات مردمی که از سال 2011 آغاز شده، در آوریل همان سال از سوی نیروهای امنیتی بحرینی بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به همین دلیل حدود 7 روز در بیمارستان نیروهای دفاع بحرین بستری شده بود.


در 22 ژوئن سال 2011 دادگاهی نظامی خواجه را به اتهام تلاش برای براندازی رژیم و همکاری با سازمان‌های تروریستی وابسته به کشورهای خارجی به حبس ابد محکوم کرد.


الخواجه تاکنون بارها دست به اعتصاب غذا زده است تا توجه جامعه جهانی را به وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین جلب کند، با توجه به اینکه این فعال حقوق بشر بحرینی تابعیت کشور دانمارک را نیز دارد، دولت دانمارک بارها از بحرین خواسته که الخواجه را به دانمارک تحویل دهد که منامه از این کار سر باز زده است./994/ب102/د

ارسال نظرات