۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۱۰۶۴۵

آغاز کمپین مقابله با نفرت علیه مسلمانان در دیترویت

خبرگزاری رسا ـ کمپین سراسری «مقابله با نفرت؛(نفرت) هنوز ادامه دارد و هنوز اشتباه است» با هدف مقابله با تبعیض‌ها و تصورات نادرست در مورد مسلمانان، در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا آغاز شد.
نفرت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمپین سراسری «مقابله با نفرت؛(نفرت) هنوز ادامه دارد و هنوز اشتباه است» با هدف مقابله با تبعیض‌ها و تصورات نادرست در مورد مسلمانان، در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا آغاز شد.  این کمپین دیروز، 2 تیر، در دفتر اداره حقوق مدنی میشیگان همزمان با پنجاه و یکمین سالگرد راهپیمایی آزادی مارتین لوتر کینگ آغاز به کار کرد.

 

این کمپین به همت شبکه ملی جوامع عرب‌تبار آمریکایی با هدف آموزش عمومی، توسعه رسانه‌ای، ایجاد ائتلاف و اصلاحات قانونی در حمایت از مسلمانان آمریکا برگزار شده است.

 

شعب اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در میشیگان، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی و اتحادیه حقوق مدنی عربی ـ آمریکایی نیز از دیگر نهادهای همکاری‌کننده در برگزاری این حرکت هستند.

 

این کمپین سراسری در ماه مارس در شهر واشنگتن دی‌سی و در ماه آوریل در سانفرانسیسکو راه‌اندازی شد. نیویورک و شیکاگو نیز به‌زودی میزبان این کمپین خواهند شد.

 

دایانا حسین، نماینده شبکه ملی جوامع عرب آمریکایی در مراسم افتتاح این کمپین گفت: در چنین روزی مارتین لوتر کینگ به مردم گفت که زمان آن است که دولت و جامعه برای ایجاد فرصت و برابری در اشتغال، آموزش، مسکن و ارتقای کیفیت زندگی رنگین‌پوستان تصمیم جدی بگیرند.

 

وی افزود: این کمپین الهام‌بخش تغییرات واقعی در عرصه سیاست و اجتماع در قبال مسلمانان آمریکا است.

 

«نادیا تانووا»، مدیر شبکه ملی جوامع عرب آمریکایی نیز گفت: چهره‌ای که از عرب‌تبارها و مسلمانان در رسانه‌ها ترسیم می‌شود، بسیار منفی است و اگر تنها وسیله شناخت مردم همین باشد، هیچ کس به درک درستی از مسلمانان دست نخواهد یافت.

 

این کمپین ضمن تلاش برای معرفی اسلام و مسلمانان، موضوعاتی مانند تشکیل گروه ضربت فدرال برای پیگیری جرائم نفرت دینی، تصویب قانونی برای پایان دادن به پرونده‌سازی نژادی و اصلاح مشکلات مربوط به مهاجرت را در دستور کار دارد.

 

در طول این کمپین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی نیز برگزار خواهد شد.


دیترویت دارای بزرگترین اجتماع عرب‌تبارها در ایالات متحده است که اکثر آن‌ها مسلمان هستند./982/ب

ارسال نظرات