۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۹۷۴
سید علی فضل الله:

تلاش برای تقسیم عراق مقدمه‌ای برای تجزیه کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، توطئه دشمنان برای تقسیم عراق را مقدمه‎ای برای تجزیه کشورهای منطقه عنوان کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، با تمجید از خویشتن‌داری ملت لبنان در مقابله با مشکلات و فتنه‌های مختلف و هوشیاری مردم لبنان در مقابله با توطئه‌های دشمنان، خاطرنشان کرد: دیگر برهیچ کس پوشیده نیست که تروریسم طیف خاصی از جامعه را مورد هدف قرار نمی‌دهد بلکه تهدیدی برای همگان است.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ توجیه انسانی، دینی و اخلاقی برای اقدامات اخیر گروه‌های تروریستی و تکفیری وجود ندارد، گفت: باید از همه کسانی که به محکومیت تروریست‌ها و اقدامات آنان پرداختند تقدیر و تشکر کرد چرا که ترویست‌ها دینی جز ترور و خشونت ندراند.

خطیب جمعه بیروت، همه مردم لبنان را به یکپارچگی و معطوف کردن تلاش‌ها در کنار نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریست‌ها دعوت کرد و گفت: همگان باید به منظور ایجاد امنیت و بازگشت آرامش به کشور تلاش کنند و اجازه ندهند لبنان به حیاط خلوت تروریست‌ها تبدیل شود.

 

حجت الاسلام فضل الله، اتفاقات اخیر عراق به بهانه انقلاب برای از بین بردن محرویت شهروندان منطقه‌ای به خصوص را دارای ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد و افزود:  تلاش برای تقسیم عراق مقدمه‌ای به منظور تجزیه کشورهای منطقه است که تنها در صورت هوشیاری و آگاهی مردم این کشور می‌توان به مقابله با آن پرداخت.

وی ادامه داد: بحران اخیر عراق اقدامی برای ایجاد شکاف بین جامعه در راستای کاهش تاثیر و نقش این کشور در منطقه است.

 

این عالم لبنانی از همه کشورهای تاثیر گذار در عراق خواست با تحمل مسؤولیت خود از دامن زدن به اختلافات داخلی در این کشور بپرهیزند و همه تلاش خود را در راستای برون رفت عراق از تنگنای کنونی به کار گیرند.

 

حجت الاسلام فضل الله در پایان، آزادی خلیل مرزوق، معارض بحرینی از سوی نظام آل خلیفه را گامی رو به جلو توصیف کرد و گفت: امیدواریم این گام حکومت بحرین مقدمه‌ای برای باز شدن دریچه گفت‌وگو و حل مسالمت‌آمیز اختلافات باشد./983/ب902/د

ارسال نظرات