۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۱۰۹۷۶
یکی از علمای لبنان:

بحران عراق در راستای ایجاد خاورمیانه جدید است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت تحولات اخیر عراق را در راستای ایجاد خاورمیانه جدید برشمرد و گفت: بحران عراق، لبنان را نیز در کانون خطر قرار می‌دهد.
احمد قبلان، خطيب جمعه برج البراجنه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، خطیب جمعه مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته، با تبریک و تهنیت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان، این ماه را ماه معرفت و تربیت دل و تزکیت نفس برشمرد و عنوان کرد: این ماه فرصتی خوبی برای نیکی به دیگران و حل مشکلات نیازمندان است که سبب بلندی مرتبه انسان می‌شود.

 

وی از سوی دیگر با اشاره به بحران‌های موجود در کشورهای اسلامی و خطرات پیش‌روی مسلمانان، خاطرنشان کرد: وجود برخی اختلافات و شکاف‌های موجود بین سیاستمداران و توده مردم سبب نابسامانی اوضاع در کشورهای اسلامی شده است.
 

این عالم لبنانی با اشاره به ناامنی‎‌های اخیر در بیروت و سایر شهرهای لبنان بر لزوم افزایش تلاش‌ها از سوی نیروهای امنیتی برای مقابله با اقدامات تروریستی تاکید کرد و گفت: ارتباط مستقیمی بین تحولات منطقه وجود دارد به گونه‌ای که بحران عراق، لبنان را نیز در کانون خطر قرار می‌دهد.
 

حجت الاسلام قبلان جنایت‌های اخیر داعش و به دست گرفتن برخی شهرهای عراق از سوی این گروهک  را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: این اتفاقات در راستای ایجاد خاورمیانه جدید است، طرحی که با وجود همه شکست‌ها و مقابله‌ها از سوی محور مقاومت همچنان در دستور کار آمریکا و اسراییل قرار دارد.
 

وی  با اشاره به تلاش برای تخریب وجهه اسلام به واسطه گروه‌های تروریستی و تکفیری، افزود: خاورمیانه با مرحله بسیار خطرناکی مواجه است که برای عبور از این مرحله باید همگی دست به دست هم داده و به مقابله با تروریسم و خشونت بپردازیم.


حجت الاسلام قبلان، انفجارهای تروریستی و قتل عام مردم بی‌گناه را بسیار تاسف برانگیز خواند و اظهار داشت که سیاستمداران باید با کنار گذاشتن اختلافات و مصالح شخصی و حزبی، برای برون رفت از بحران کنونی تلاش کنند چرا که تنها در سایه تفاهم و توافق سیاسی می‌توان به شکوفا شدن اقتصاد و بازگشت امنیت و آرامش امیدوار بود.

 

وی همچنین با انتقاد از تعرض به اعتقادات و باورهای مذهبی دیگران، تاکید کرد: هیچ کسی حق تعرض به ادیان و مذاهب مختلف و برانگیختن اختلافات دینی در راستای اهداف آمریکا و اسراییل را ندارد.

 

خطیب جمعه برج البراجنة بیروت با تاکید بر لزوم ادامه استراتژی سه گانه ارتش، ملت و مقاومت در لبنان برای مقابله با خطرهای مختلف گفت: سیاستمدران لبنانی تلاش کنند کشور را از طوفان تروریسم و ناامنی که خاورمیانه را دربرگرفته مصون دارند./983/ب902/د

ارسال نظرات