۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۰۹۱

آستان قدس رضوی 2 کتاب با موضوع امام رضا منتشر کرد

خبرگزاری رسا ـ دو کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» و «سیمای تابناک رضوی در آیینه حدیث، تاریخ و ادب فارسی» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.
آستان قدس رضوی 2 کتاب با موضوع امام رضا منتشر کرد کتاب امام رضا و زندگي

به گزارش خبرگزاری رسا،  انتشارات آستان قدس رضوی به تازگی دو کتاب با عناوین «امام رضا  علیه السلام و زندگی» و «سیمای تابناک رضوی در آیینه حدیث، تاریخ و ادب فارسی» را منتشر کرده است.

 

کتاب «امام رضا علیه­السلام و زندگی» یکی از دو کتاب تازه به‌نشر با موضوع امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا علیه­السلام است. در این کتاب نگاهی کوتاه به زندگانی آن حضرت شده است و سبک زندگی رضوی آموزش داده می‌شود.

 

این کتاب دارای هشت بخش، شامل موضوع‌هایی چون «امام و خانواده و خویشاوندان»، «امام و مردم»، «امام و حاکمان»، «امام و خوراک و بهداشت»، «امام و علم و حکمت»، «امام و معصومان»، «امام و عبادت» و «امام و ذکر و دعا» است.

 

کتاب «امام رضا علیه­السلام و زندگی» اثر مهدی غلامعلی با شمارگان دو هزار نسخه، در 144 صفحه به بهای پنج هزار و نهصد  تومان منتشر شد.

 

«سیمای تابناک رضوی در آیینه حدیث، تاریخ و ادب فارسی» عنوان اثر دیگری است که در آن سیمای فردی امام رضا

علیه­السلام تبیین شده و سیمای اجتماعی آن حضرت شامل اوضاع سیاسی دوران حضرت، موضع‌گیری‌های ایشان در برابر مامون، جایگاه اقتصاد در اندیشه تابناک رضوی با تکیه بر احادیث ایشان، نقش حضرت در اعتلای فرهنگ اسلامی و رویارویی با امواج فکری بیگانه بررسی شده‌ است.

 

کتاب حاضر دارای دو بخش کلی است. در بخش اول و زیربخش‌های آن، «اندیشه‌های تابناک رضوی» و «اعمال و سیره، اخلاق، عرفان، سیاست، اقتصاد و فرهنگ» تبیین شده و در بخش دوم و زیربخش‌های آن، به «مراتب، تاثیرها و جلوه‌های مولودیه‌ها و مدایح رضوی» و «مضامین و محتوای آن و اسامی و القاب حضرت رضا علیه­السلام در شعر شاعران رضوی» پرداخته شده‌ است.

 

همچنین در این اثر «مراتب مولودی‌های مذهبی و رضوی و جلوه‌های آن در جامعه ادبی و فرهنگی ایران»، «نقش مولودی‌ها و مدایح ائمه در تحول مدایح و مولودی‌های فارسی» و «محتوا و مضامین رضوی و القاب حضرت رضا علیه­السلام در شعر شاعران اهل بیت علیهم­السلام » تحلیل شده است.

 

کتاب «سیمای تابناک رضوی در آیینه حدیث، تاریخ و ادب فارسی» اثر احمد وفایی بصیر با شمارگان 500 نسخه و به قیمت ده هزار  و هشتصد تومان نیز از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد./998/د101/س

ارسال نظرات