۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۱۱۱
نماینده پارلمان عراق:

پارلمان جدید با مشکلات فراوانی مواجه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق، دوره جدید پارلمان را در پرتو تحولات امنیتی و سیاسی سرشار از مشکل خواند.
حجت الاسلام علي العلاق، نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که قرار است اولین جلسه پارلمان جدید عراق روز سه شنبه برگزار شود، نماینده ائتلاف دولت قانون اظهار داشت که پارلمان جدید با توجه به تحولات امنیتی و سیاسی کنونی در این کشور با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام سید علی العلاق افزود: گروه هایی که پیش از برگزاری اولین جلسه درصدد کسب اهداف خود هستند به شدت در توهم به سر می برند، بنابراین بهتر است آنها ابتدا در جلسه پارلمان حضور یابند و سپس در پارلمان به فکر شرط گذاری و تحقق اهداف خود باشند.

 

وی پایبندی همه گروه ها به قانون و حضور در اولین جلسه پارلمان را خواستار شد و تصریح کرد: مشکلات سیاسی در دوره جدید پارلمان با توجه به تحولات امنیتی و سیاسی رخ داده در عراق، به مراتب از دوره های گذشته عمیق و بزرگ تر است.

 

نماینده پارلمان عراق از ورود نیروهای پیشمرگه(نیروهای کرد) به کرکوک انتقاد کرد و اظهار داشت: ورود نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد اختلاف، سبب بروز مشکلات سیاسی بزرگی در عراق می شود. مواضع نامطلوب گروه متحدون در قبال ارتش و دولت نیز بر این مشکلات می افزاید.

 

حجت الاسلام العلاق تأکید کرد: کشور به گروه های ملی، یکپارچه و متحد نیاز دارد تا بتواند بر سختی های دوره جدید گذر کند. ورود نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد نزاع کاملا غیرقانونی است و اعلام پایان یافته ماده 140 قانون از سوی مسعود بارزانی به مثابه تجاوز آشکار به قانون است.

 

گفتنی است اولین جلسه پارلمان جدید عراق روز سه شنبه برگزار می شود و ریاست این جلسه را مسن ترین عضو پارلمان برعهده خواهد داشت./980/ب902/د

ارسال نظرات