۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۱۲۸۲

افزایش حملات علیه مسلمانان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ یک نظر سنجی در انگلیس فاش کرد حملات علیه مسلمانان در انگلیس رو به افزایش است و به طور میانگین در هر روز دو حادثه اسلام هراسانه گزارش می‌شود.
انگليس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، داده‌های گردآوری شده از سوی محققان دانشگاه تیساید نشان داد قربانیان 734 حادثه از جمله سوء استفاده‌های اینترنتی را به خط تلفن سازمان «تل ماما» که جرایم اسلام هراسانه را ثبت می‌کند در فاصله ماه مه سال 2013 تا 28 فوریه 2014 گزارش داده‌اند.

 

این گزارش افزود: رقم این جرائم نسبت به موقع مشابه در سال گذشته تقریبا 20 درصد افزایش یافته است.

 

این نظر سنجی همچنین فقدان علنی اعتماد به پلیس انگلیس برای تحقیق در مورد حملات اسلام هراسانه را نشان داد زیرا از هر شش قربانی یک نفر این حوادث را به مقامات گزارش نمی‌دهد.

 

در گزارش تیساید آمده است اولویت اول مقامات انگلیسی باید حمایت از قربانیان و تشویق آنان به ارائه گزارش اینگونه جرایم باشد.

 

این گزارش افزود: «علاوه بر پرداختن به موارد عدم گزارش (اینگونه جرائم)، مقامات باید تشویق شوند تا اینگونه جرائم را ریشه کن کنند و افزایش حملات ضد مسلمانان را جدی بگیرند.»

 

دیگر یافته‌ها نیز نشان داد شمار زیادی از موارد گزارش شده به  «تل ماما» حاکی از دست داشتن گروه‌های راست گرای افراطی همچون گروه موسوم به انجمن دفاع از انگلیس در این حملات می باشد.

 

انتشار این نظر سنجی درست چند روز بعد از مرگ ناهید المانع، دانشجوی عربستانی رخ داد که در منطقه اسکس در شمال شرقی لندن به قتل رسیده بود. کارآگاهان معتقدند این حادثه قتل که در 19 ژوئن رخ داده از انگیزه‌های نژاد پرستانه برخوردار بوده زیرا وی پوشش اسلامی بر تن داشته است./982/ب101/د

ارسال نظرات