۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۱۷۳۳

دولت چین امسال هم روزه‎داری را برای مسلمانان این کشور ممنوع کرد

خبرگزاری رسا ـ دولت چین طبق روال هر سال گرفتن روزه را برای مسلمانان این کشور ممنوع اعلام کرده است.
مسلمانان چين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات چین طبق روال هر سال گرفتن روزه را برای کارمندان، دانشجویان و معلمان مسلمان این کشور موسوم به اویغورها که بیشتر آنان در استان زینجیانگ زندگی می کنند، ممنوع اعلام کرد.
 
دفتر اتاق بازرگانی شهر "تورفان" چین در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که "کارمندان دولتی و دانشجویان نمی توانند روزه گرفته و در سایر فعالیت های مذهبی شرکت کنند".
 
رادیو و تلویزیون محلی چین نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که "ممنوعیت روزه داری برای اعضای حزب رسمی، معلمان و جوانان با قدرت اجرا می شود".
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: "ما به تمامی افراد یادآوری می کنیم که مجاز به روزه داری در ماه رمضان نیستند". 
 
دفتر هواشناسی شهر قاراقاش در استان زینجیانگ نیز در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که "در راستای دستورالعمل های صادر شده از مقامات عالی رتبه تمامی کارمندان فعلی و بازنشسته این سازمان نباید در ماه رمضان روزه بگیرند".
 
مقامات چینی هر ساله محدودیت ها علیه مسلمانان اویغور ساکن در استان زینجیانگ این کشور را در ماه رمضان تشدید می کنند.
 
این در حالی است که مسلمانان اویغور با رد ادعای مقامات چینی مبنی بر ممنوعیت روزه داری برای کارمندان مسلمان به دلیل محافظت از سلامتی آنان اعلام کردند که چنین اقداماتی به آتش درگیری ها میان مسلمانان و نیروهای امنیتی دامن می زند.
 
استان زینجیانگ چین از سال 1955 میلادی منطقه خودمختار اعلام شده اما مسلمانان ساکن در این استان همچنان از سوی نیروهای امنیتی دولت چین تحت فشار شدیدی قرار دارند.
 
گروه های فعال در حقوق بشر مقامات چینی را به سرکوب مسلمانان اویغور به بهانه مبارزه با تروریسم متهم می کنند.
 
مسلمانان چین نیز دولت کشورشان را به اسکان میلیون ها نفر از پیروان فرقه مذهبی "هان" در استان زینجیانگ به منظور تغییر هویت دینی و فرهنگ این استان مسلمان نشین متهم می کنند./990/ب904/د
ارسال نظرات