۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۱۲۱۳۹
رییس تجمع آل‎البیت مصر:

مصر به گسترش روابط با ایران نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس تجمع آل‎البیت مصر بر لزوم گسترش روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرایط کنونی منطقه و تهدیدات پیش روی جهان عرب و اسلام تأکید کرد.
محمد الدريني رئيس مجلس اعلاي آل البيت مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الدرینی، رییس تجمع آل البیت مصر که به اتهام رهبری جریان مسلح آل البیت به مدت 11 ماه بازداشت بود و هم اکنون از زندان آزاد شده است، در گفت وگو با خبرنگاران به سوال های مختلف آنان پاسخ داد.

 

وی درباره بازداشت وی به دلیل حمل سلاح پس از شهادت شیخ حسن شحاته گفت: تصمیم گیرندگان سیاسی آن دوره مصر تلاش می کردند به جهانیان نشان دهند که این کشور پس از قتل شیخ حسن شحاته در آستانه فتنه طایفه ای قرار دارد. این در حالی است که شیخ حسن شحاته و یارانش در برابر چشم نیروهای پلیس به قتل رسیدند، اما دولت چشم خود را به روی فعالیت های سلفی گرایان وهابی تکفیری مورد حمایت عربستان بست و من را به اتهام واهی حمل سلاح بازداشت کردند.

 

الدرینی افزود: در حالی که دادستان هیچ شاهدی مبنی بر حمل سلاح علیه من نداشت باز هم این اتهام را بر خلاف قانون به من وارد می ساخت، این مساله در چارچوب مبارزه با تشیع و کشتار پیروان اهل بیت(ع) و با هدف استفاده از آن در صحنه های اقلیمی و بین المللی صورت گرفت. مبارزه علیه تشیع از سوی عربستان سعودی و بر اساس دشمنی با محور مقاومت و تحقق اهداف رژیم صهیونیستی رخ می دهد.

 

رییس تجمع آل البیت مصر به تعریف این تجمع پرداخت و تصریح کرد: این تجمع نام های مختلفی داشت که سرانجام به تجمع آل البیت ملی (البتول) تغییر نام داد، حتی شهروندان غیرمسلمان را نیز به عضویت پذیرفته است و می کوشد تا در برابر حملات کینه توزانه ایستادگی کرده و مراسم های مذهبی را با وجود مخالفت گروه های تکفیری برگزار کنیم.

 

وی درباره روابط ایران و مصر، خاطر نشان ساخت: ایران و مصر کشورهای بزرگ و دارای نفوذ در منطقه به شمار می آیند. مصر با توجه به اوضاع منطقه و تهدیدات پیش روی امنیت عربی و اسلامی باید روابط خود را با ایران گسترش دهد. پروژه عتبات مقدس که از 15 سال پیش در پی آن هستیم به منابع مالی فراوانی نیاز دارد، بنابراین اگر مشکلی وجود نداشته باشد ایران می تواند در این مساله به ما کمک کند.

 

الدرینی در پاسخ به سوالی درباره حمله آنان به ایران، گفت: ما تنها از کسانی انتقاد می کنند که خود را نماینده جمهوری اسلامی ایران می دانند، اما مواضع ما کاملا روشن است و در سنگر محور مقاومت علیه استکبار جهانی قرار داریم./980/ب902/د

ارسال نظرات