۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۲۲۱۸

توصیه آیت الله سیستانی به آیت الله آل راضی درباره تحولات عراق

خبرگزاری رسا – آیت الله آل راضی با اشاره به فتوای جهاد کفایی در عراق و ضرورت حضور طلاب در عرصه مقابله با داعش به بیان توصیه حضرت آیت الله سیستانی درباره تحولات این کشور پرداخت.
آيت الله سيستاني و آيت الله آل راضي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله آل راضی از اساتید برجسته حوزه های علمیه عراق در درس خارج فقه و اصول خود در مدرسه الغرویه نجف اشرف با اشاره به اهمیت توجه به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و ضرورت حضور طلاب در عرصه نبرد باتروریست های تکفیری گفت: این فتوا حوزه علمیه را در خط مقدم قرار داده و دولت را به عنوان مکمل نقش حوزه نمایان کرده است.
شیخ آل راضی تصریح کرد: نجف اشرف به ویژه حوزه علمیه کاملا می داند که این فتوا بدون دخالت خارجی صادر شده است، چرا که حضرت آیت الله سیستانی وضع کنونی را شخصا بررسی کرد و تصمیم قاطعی گرفت.
این استاد درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف اظهار داشت: فتوای حضرت آیت الله سیستانی نقش دولت تشیع را در عراق به صورت کامل نمایان کرد.
شیخ آل راضی ادامه داد: دشمنان درصدد سرنگونی شیعیان در عراق هستند و گمان می کردند که حضرت آیت الله سیستانی در قبال این توطئه سکوت خواهد کرد. اما این مرجع اعتقاد داشت که سکوت در این وضعیت به معنای نابودی تشیع و در نهایت اسلام در عراق است.
وی با تقدیر از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان عراق گفت: حضرت آیت الله سیستانی به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان عراق کاملا ایمان دارد.
آیت الله آل راضی ابراز داشت: در جلسه ای در محضر حضرت آیت الله سیستانی اوضاع تحولات عراق و حملات گروهک تروریستی داعش را بررسی کردیم و بنده درباره احتمال وقوع جنگ داخلی و یا عکس العمل اهل تسنن به این حوادث ابراز نگرانی کردم که ایشان در پاسخ گفتند: «نترسید» و توکل بر خدا کنید.
وی در پایان افزود: پس از صدور فتوای جهاد، بسیاری از شیوخ قبایل و علمای عراق از اهل تسنن و شیعه همچنین بسیاری از علمای اسلام خارج از کشور با دفتر حضرت آیت الله سیستانی تماس گرفتند و بابت صدور این حکم از ایشان تشکر کردند./982/ ب901/ک
ارسال نظرات