۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۱۲۲۸۱

اعتراض شیعیان کویت نسبت به اهانت به آیت الله سیستانی

خبرگزاری رسا ـ ده‎ها نفر از شیعیان کویت، روز گذشته در اعتراض به چاپ مقاله‎ای در یکی از روزنامه های کویتی علیه حضرت آیت الله سیستانی، تظاهرات اعتراض آمیزی به راه انداختند.
کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ مقاله ای در روزنامه "الجریده" کویت علیه حضرت آیت الله سید علی سیستانی، موجب خشم و اعتراض گسترده شیعیان کویت شد.

 

تظاهرکنندگان کویتی روز یکشنبه در مقابل ساختمان این روزنامه تجمع کرده و اعلام کردند که شکایت خود را علیه این روزنامه تقدیم دستگاه قضایی این کشور خواهند کرد.

 

شیعیان معترض کویتی در تجمع اعتراض آمیز خود که یک ساعت به طول انجامید، پلاکاردهایی حاوی سخنان حضرت آیت الله سیستانی همراه با تصویر ایشان در دست داشته و شکایت خود را از نویسنده مقاله مزبور اعلام کردند.

 

گفتنی است در شماره روز جمعه روزنامه الجریده کویت، مقاله ای از یک نویسنده اردنی به نام "صالح القلاب" علیه حضرت آیت الله سید علی سیستانی به چاپ رسیده بود.

 

در راستای این اعتراضات، ائتلاف ملی اسلامی کویت نیز در بیانیه ای، نوشتن این مقاله را تلاشی نافرجام برای اهانت به مقام مرجعیت دینی خوانده و از روزنامه مذکور خواستار عذرخواهی و تصحیح این خطای نابخشودنی شده بود./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات