۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۱۲۸۴۰
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

تروریست‎ها با دلارهای نفتی به تخریب کشورها می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت تاکید کرد که آتش فتنه تروریست‌ها که بواسطه دلار‌های نفتی برخی کشورهای منطقه شعله ور شده، دامن این کشورها را در بر می‌گیرد.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، با تاکید بر وجود پروژه‌ای به منظور تضعیف کشورهای اسلامی خواستار مقابله جدی جهان اسلام با آن شد و گفت: نگاهی گذرا به حوادث عراق، سوریه، فلسطین و لبنان نشان می‌دهد که دستگاه‌های مسؤول باید تلاش حداکثری خود را به منظور خنثی سازی توطئه‌های دشمنان به کار گیرند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ کس نمی‌تواند خود را از خطرات پیش‌رو ایمن نگه دارد، افزود: کشورهایی که می‌پندارند به واسطه حمایت آمریکا از شر گروه‌های تکفیری و تروریستی در امان خواهند بود سخت در اشتباه هستند.

 

قبلان افزود: آتش فتنه تروریست‌ها که با پول‌های نفتی برافروخته شده، دامن کشورهای حامی تروریسم را نیز در بر می‌گیرد.

 

این عالم لبنانی نسبت به بی توجهی جهان عرب به مشکلات مسلمانان و دامن زدن به آن انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که کودکان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به کام مرگ کشیده می‌شوند، برخی به حمایت مالی از داعش  و سایر گروه‌های تروریستی می‌پردازند.

 

قبلان اوضاع لبنان را نیز بغرنج و خطرناک برشمرد و با اشاره به فضای متشنج سیاسی و وجود مشکلات امنیتی و اجتماعی در این کشور ، گفت: سیاستمداران باید پا را از وعده و وعید فراتر گذاشته و به سخنان دلنشین خود جامه عمل بپوشانند تا بتوانند از مشکلات و بحران‌های مردم لبنان بکاهند./983/ب903/د

ارسال نظرات