۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۹۱۶

شورای علمای اندونزی حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای اندونزی روز شنبه حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه را محکوم کرد و خواستار فشار جامعه بین الملل به این رژیم برای متوقف کردن این حملات شد.
اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا،هزاران اندونزیایی در تجمعی در جاکارتا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی نیز با در دست داشتن پرچم فلسطین در این تجمع شرکت داشتند.

 

افندی یوسف رییس اجرایی شورای علمای اندونزی روز شنبه گفت: مردم اندونزی از درد و رنج فوق العاده مردم فلسطین در غزه که براثر حملات وحشیانه اسرائیلی ها بوجود آمده اندوهگین هستند.

 

به گفته وی، این حملات با هر دلیلی نمی تواند موجه باشد و جامعه بین الملل باید برای جلوگیری از تلفات بیشتر مانع حملات بیشتر نظامیان رژیم صهیونیستی شود.

 

این مقام شورای علمای اندونزی افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید نشستی فوری برای بحث در مورد حملات اسرائیل به غزه قبل از آن که این حملات گسترده تر شود، برگزار کند.

 

به گفته وی، جامعه بین الملل باید به آمریکا نیز برای ممانعت از تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطینیان که اصول انسانیت را زیرپا گذاشته فشار وارد آورد. علاوه بر این از اتحادیه عرب نیز انتظار می رود وارد عمل شود.

 

ˈافندی یوسفˈ گفت که سازمان همکاری اسلامی همچنان قدرت دارد و باید تلاش های دیپلماتیکی برای جلوگیری از خشونت های رژیم اشغالگر قدس انجام دهد.

 

رییس انجمن دوستی اندونزی و فلسطین نیز حملات رژیم اشغاگر قدس به غزه که لطمات زیادی به زندگی فلسطینیان وارد کرده است را محکوم کرد.

 

ˈدین سیام سودینˈ با انتقاد از حملات وحشیانه اشغالگران به غزه از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی خواست اقدام مشترکی برای توقف حمله به غیرنظامیان فلسطینی انجام دهند.

 

وی گفت: رژیم صهیونیستی قطعنامه های مختلف سازمان ملل را نادیده می گیرد، اما ما همچنان اصرار به واکنش سازمان های بین المللی برای حمایت از فلسطین داریم.

 

گزارش ها نشان می دهد 16 فلسطینی در حملات هوایی بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند و بدین ترتیب شمار شهدای حملات هوایی اخیر این رژیم علیه فلسطینیان به 121 نفر رسید.

 

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در واکنش به این حملات وحشیانه در حدود 660 راکت و خمپاره به سوی اهداف صهیونیستی شلیک کردند که بر اساس بیانیه ارتش این رژیم، در حدود 520 مورد از این حملات به هدف اصابت کرده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات