۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۵۳۰

تشدید بحران آوارگان غزه با حملات رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه موجب تشدید بحران آوارگان در این منطقه شده است.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه الجزیره با انتشار گزارشی اعلام کرد: بیش از یک هفته از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و در نتیجه این حملات بیش از 226 فلسطینی کشته و 1685 نفر زخمی شده اند که 40 نفر از کشته ها کودک و 25 نفر هم زن هستند، البته هنوز معلوم نیست چه تعداد از کشته ها از رزمندگان حماس هستند.

 

این گزارش می افزاید: سازمان ملل متحد می گوید غزه با حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت یکی از پرتراکم ترین مناطق جهان است، فلسطینیان در غزه هیچ آزادی رفت و آمد به داخل و خارج این منطقه را ندارند، اسرائیل از زمین و هوای و دریا آن را محاصره کرده است، به همین علت زندگی در نوار غزه بسیار دشوار است و بسیاری از مردم آب و غذای کافی ندارند.

 

یکی از زنان ساکن غزه گفت: آنها هرگز گلوله باران غزه را متوقف نمی کنند، کودکان ما دچار بیماری های روحی و روانی هستند، آنها ما را دیوانه کرده اند، آنها همه چیز ما را، مزارع و خانه ها و دام های ما را نابود کرده اند، پس از آنکه اسرائیل اعلامیه هایی پخش کرد تا مردم از مناطق مرزی بروند هزاران نفر دوباره آواره شدند.

 

یک زن آواره دیگر گفت: در ساعات شب در همه جا انفجار بود، همه از ترس انفجارها داد و فریاد می کردند و نمی دانستند کجا بروند، مدارس از آوارگان پر شده و جایی برای ما نیست.

 

بحران آوارگان در نوار غزه در نتیجه کمبود آب و برق و غذا تشدید شده است، با وجود اینکه ده ها گروه امدادی تلاش می کنند نیازهای مردم را برطرف کنند، اما کمک ها کافی نیست./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات