۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۳۶۰

هشدار گروه‎های اسلامی اندونزی نسبت به نفوذ داعش در این کشور

خبرگزاری رسا ـ گروهی از مسلمانان اندونزی ضمن محکوم کردن ایدئولوژی گروه تروریستی داعش از دولت این کشور خواستند که اقدامات شدیدتری برای جلوگیری از نفوذ این گروه در اندونزی انجام دهد.
اعتراض مسلمانان اندونزي به نفوذ داعش در اين کشور
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما و گروه های اسلامی در اندونزی ضمن محکوم کردن تفکر حاکم بر گروه تروریستی داعش از دولت این کشور خواستند که برای مقابله با نفوذ این گروه در اندونزی اقدامات شدیدتری اتخاذ کند.
 
هاشم موزادی، رییس سابق گروه اسلامی ندوه العلما که بزرگترین گروه اسلامی در اندونزی محسوب می شود در این ارتباط با صدور بیانیه ای اعلام کرد: من به عنوان یک مسلمان از همکیشان اندونزیایی خود می خواهم که تحت تاثیر عقاید گروه داعش که به اندونزی نیز وارد شده است، قرار نگیرند.
 
رییس سابق بزرگترین گروه اسلامی اندونزی در اطلاعیه خود از مسلمانان این کشور خواسته که از داعش حمایت نکرده و از اقداماتی که به وحدت مسلمانان جهان آسیب می زند پرهیز کنند.
 
این عالم مسلمان اندونزیایی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) هیچ گاه به مسلمانان نیاموخت که از هر طریقی به هدف خود دست یابند. گروه داعش در تاریخ اسلام مانند خوارج هستند و تنها به اصولی اعتقاد دارند که به آنان اجازه می دهد هر فردی را که با آنان مخالف است از میان بردارند.
 
این در حالی است که گروه محمدیه، دومین گروه بزرگ اسلامی در اندونزی نیز نسبت به نفوذ گروه داعش در این کشور ابراز نگرانی کرد.
 
تگوه سانتوسا، جانشین دبیرکل گروه محمدیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما شدیدا خشونت و ترورهای صورت گرفته به وسیله گروه داعش را محکوم کرده و اعلام می کنیم که اقدامات این گروه بر خلاف آموزه های اسلامی است.
 
در ادامه بیانیه دومین گروه بزرگ اسلامی در اندونزی آمده است: ما نمی توانیم ساکت باشیم و تنها نظاره گر جنایت های گروه داعش باشیم. دولت اندونزی باید اقدامات سختگیرانه ای برای مقابله با نفوذ این گروه اتخاذ کند.
 
اتحادیه اسلامی دانشجویان اندونزی نیز یکی دیگر از گروه های پرشمار اندونزیایی است که نسبت به طرفداری و عضویت مسلمانان این کشور در گروه داعش ابراز نگرانی کرده و ایدئولوژی این گروه را محکوم کرده است./990/ب902/د
ارسال نظرات