۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۰۷۵
با حضور اصحاب رسانه:

کتاب تاریخ جامع پاکدشت رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ ظهر امروز در کنار مراسم تجلیل از اصحاب رسانه جنوب استان تهران، در سالن اجتماعات فرمانداری پاکدشت از بیستمین کتاب نویسنده پاکدشتی از سوی فرماندار پاکدشت رونمایی شد.
رونمايي از کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز در کنار مراسم تجلیل از اصحاب رسانه جنوب استان تهران، در سالن اجتماعات فرمانداری پاکدشت از بیستمین کتاب نویسنده پاکدشتی از سوی فرماندار پاکدشت رونمایی شد.

 

فرماندار پاکدشت در این مراسم گفت: ما وظیفه داریم از تاریخ و فرهنگمان حراست کنیم، فرهنگ ما از اعتقادات، ادبیات، کنش ها و  واکنش های ما شکل می گیرد.

 

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: امروز توسط مسئولین شهرستان از بیستمین کتاب یک شهروند پاکدشتی رونمایی می شود.

 

وی ادامه داد: اگر حقایق و وقایع گفته و کتابت نشود به دست  فراموشی سپرده می شود و امروز تاریخ پاکدشت تحت عنوان "پاکدشت قطب گل و گیاه کشور و تاریخ جامع آن" از سوی استاد قنبر علی کرمانی کتابت و منتشر شده تا ماندگار بماند.

 

ساخت سند منگوله دار برای شهرستان پاکدشت

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در واقع امروز به همت این نویسنده، یک سند منگوله دار برای پاکدشت تهیه شد.

 

فرماندار پاکدشت به مسؤولین و دستگاه های فرهنگی شهرستان توصیه کرد: لازم است که هر کدام از شما چند جلد از این کتاب را  تهیه کرده و در اختیار همکاران و مراجعین قرار داده و حتی می توان آن را به دیگر استان ها عرضه کرد تا شاید کمی از مظلومیت پاکدشت کاسته شود تا بتوان پتانسل های واقعی پاکدشت را معرفی کرد.

 

در ادامه مراسم، شهردار پاکدشت تعداد 1000نسخه از این کتاب را خریداری نمود.

 

این گزارش حاکی است در پایان این مراسم با حضور فرماندار پاکدشت و دیگر اصحاب رسانه از این کتاب رونمایی و از نویسنده اثر با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد .

 

نویسنده کتاب پاکدشت گفت: در این کتاب تاریخچه شهر، معرفی ادارات و نهادها، طوایف و ایلات، مناطق، بادها گسل ها، قلعه ها، اماکن، رسومات و ... آمده است.

 

شایان ذکر است این کتاب به قلم قنبر علی کرمانی(کلام) در 446 صفحه با تیراژ 1000 نسخه از سوی انتشارات پلک و چاپ کیمیا منتشر شد.

 

قیمت این کتاب به دلیل برگه های گلاسه و چاپ رنگی آن 45 هزار تومان تعیین شده است./9594/پ202/ق

ارسال نظرات