۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۱۶۵۶۶
در شماره 67 ماهنامه «خانه خوبان» می خوانیم؛

کارت عروسی که توجه استاد قرائتی را جلب کرد

خبرگزاری رسا ـ شصت و هفتمین شماره ماهنامه «خانه خوبان» از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه منتشر شد.
شماره 67 ماهنامه «خانه خوبان»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و هفتمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه مرداد ماه 1393 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.


«سلام خدای خوبم»، «یادداشت‏ها»، «گلزار خوبان»، «تامل خوبان»، «صرفه‏جویی در اسراف»، «بی نسلی در نسل مردان»، «من جزء 95 درصدم»، «مغالطه‏ها»، «قانون حریم نامزدان»، «چرا طلاق دیگر تابو نیست»، «شور واژها»، «مرد صابونی»، «مشاوره خوبان»، «والدین»، «جان آب در خطر است»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «اهالی خوبان»، «تبسم خوبان»، «خبر» و «پیغام و پسغام» عناوین مطالب این ماهنامه به شمار می رود.


در بخش «سلام خدای خوبم» می‏خوانیم: قابل توجه کسانی که اهل لعنت کردن شیطانند: در قرآن فقط ریخت و پاش کنندگان، توفیق برادری شیطان‏ رو پیدا کرده‏اند؛ البته نمی‏دونم چرا ما هر قدر که ولخرجی می‏کنیم باز خودمون‏ رو مصداق این آیه نمی‏بینیم!؟ شاید چون اهل حجاب و روضه هستم!؟ «ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین...»(اسراء،27).


در بخشی دیگر از این ماهنامه با موضوع «طلیعه» آمده است؛ خاطره‏ای بسیار جالب از حاج آقا قرائتی؛ من یک کارت عروسی از یک دختر خانمی که خانه پدرش رفتم، دستم آمد از بس که جذب این کارت شدم کارتش را با خودم آوردم قم.


یکی از اعضای محترم تبریز دخترش را عروس می‏کند. بعد در کارت عروسی‏اش می‏نویسد که: باسمه تعالی دوشیزه فلانی و آقای فلانی به ازدواج هم درآمدند.


بنا داشتیم جشن با شکوهی بگیریم شما را هم دعوت کنیم اما تصمیم گرفتیم بودجه جشن را بدهیم به یک خواهر و برادر و آن‏ها هم ازدواج کنند؛ بنابراین جشنی نداریم. کارت را فرستادیم که بدانید ما عروسی کردیم، ولی تشریف نیاورید.


این کارت کارت اطلاع بود که بدانید که ازدواج شد گرچه از دیدارتان محرومیم ولی امیدواریم این عمل انقلاب اسلامی را بپذیرد.


اگر یکسال تشریفات ازدواج در ایران کم بشود، دختر و پسری بی‏شوهر و بی‏زن نمی‏مانند و اگر یکسال پول‏های که در ساختمان‏ها خرج دکورسازی می‏شود کم ‏بشود، کسی در ایران بی خانه نمی‏ماند.


بخش مقاله خوبان شامل موضوعاتی همچون: «صرفه‏جویی در اسراف»، «بی نسلی در نسل مردان »، «مغالطه‏ها »، «من جزء 95 درصدم»، اشاره شده است که در قسمتی از این موضوع آمده است: اگر می‏خواهید همواره با اضطراب با کارهای عقب افتاده همراه نباشید و اگر آرزو دارید بر قله‏های موفقیت صعود کنید، همین الان قلم و کاغذ را بردارید و برنامه‏اش را بنویسید. اگر قرار باشد معجزه‏ای عادت‏های بدتان را بردارد، آن تصمیم و اراده شماست که می‏تواند تحول ایجاد کند.


از 96 میلیارد متر مکعب آب مصرفی کشور در سال، 52 میلیارد متر مکعب آن از آب‏های زیر زمینی، 42میلیارد متر مکعب آن از آب‏های سطحی و بارش و 2 میلیارد مترمکعب آن نیز از فرایندهایی نظیر بازچرخانی آب و آب شیرین‏کن‏ها تامین می‏شود.

 

شصت و هفتمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه مرداد‌ماه 1393 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 80 صفحه و با قیمت 2500 تومان منتشر شده است./978/پ202/ق

ارسال نظرات