۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۱۶۷۱۲
هافینگتون پست:

اسرائیل ریشه مشکلات خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری آمریکایی هافینگتون پست اشغالگری و مصونیت رژیم صهیونیستی در برابر پیامدهای نقض قوانین بین المللی را عامل اصلی مشکلات خاورمیانه دانست.
پرچم اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نوشته هافینگتون پست، در بحبوحه خونریزی و هرج و مرج نشات گرفته از حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جبهه ضدایرانی طبق معمول به جدیت تلاش می کند که به واسطه برخی ادعاها، بخشی از مسوولیت این وضعیت را متوجه ایران کند.

براساس این گزارش، برخی از تحلیلگران جبهه یاد شده مدعی هستند که تحولات منطقه از جمله درگیری فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ریشه دارد.

اما این قبیل ادعاها، تلاش‌هایی عمدی برای دور کردن توجه اذهان از اقدامات اسراییل است که ریشه اصلی درگیری ها محسوب می شود، اقداماتی که شامل اشغال کرانه باختری و قدس شرقی از اکتبر 1967، محاصره غزه از سال 2007، مصادره زمین های فلسطینیان برای ساخت شهرک ها و سرقت منابع طبیعی آنان است.ˈ

نویسنده مقاله در رد ادعاهای جبهه ضد ایرانی یاداور شد که رژیم صهیونیستی نخستین شهرک صهیونیستی نشین در کرانه باختری را در سال 1967 و به واقع زمانی برپا کرد که نظام جمهوری اسلامی در ایران حاکم نبود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جرج بوش و بیل کلینتون روسای جمهوری پیشین آمریکا، بارها پیشنهادهایی را از جانب دولت‌های وقت ایران که می‌توانست از جمله به حل و فصل مساله فلسطین کمک کند، رد کردند.

هافینگتون پست مصونیت کامل رژیم اشغالگر قدس در برابر پیامدهای ارتکاب جنایات جنگی را از دیگر عوامل موثر در ناآرامی های منطقه دانست و اضافه کرد:

حمایت کورکورانه آمریکا از اسراییل به این مصونیت کمک بسیار زیادی کرده است. به جای مقصر جلوه دادن ایران، باید مصونیت اسراییل در برابر قوانین بین المللی که تمسک به واکنش های نظامی و همچنین تداوم خصومت ورزی آن را ممکن می کند، پایان یابد.

این رسانه آمریکا با اشاره به این که موارد متعددی از نقض جدی قوانین توسط اسراییل وجود دارد، افزود: دادگاه جنایت جنگی دیکتاتور پیشین شیلی هنوز در اذهان باقی مانده است. اکنون زمان آن رسیده است که اسرائیل نیز برای اقداماتش پاسخ دهد، هر چند بازخواست مقامات اسرائیلی براساس قوانین بین المللی، به خاطر حمایت های بی قید و شرط آمریکا از آن آسان نخواهد بود.

نویسنده با اذعان به اهمیت برقراری صلح پایدار در منطقه، در عین حال تاکید کرد که رژیم صهیونیستی علاقه ای به صلح ندارد و صرفا خواستار آرامشی است که در سایه آن بتواند سیاست های توسعه طلبانه‌اش را ادامه دهد.

وی بر این اساس افزود: زمان آن فرا رسیده است که از مقصر دانستن ایران دست برداریم و به ریشه اصلی مشکل بپردازیم./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات