۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۸۴۷
با ارسال نامه‌ای از سوی رییس دیر کاکورای؛

تقدیر انجمن کشیشان سنت پیه دهم از جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ انجمن کشیشان سنت پیه دهم فرانسه، با ارسال نامه‌ای به حجت‌الاسلام والسلمین اعرافی، از میزبانی جامعةالمصطفی در سفر چند تن از کشیشان این انجمن به قم تقدیر به عمل آورد.
تقدير انجمن کشيشان سنت پيه دهم از جامعةالمصطفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، انجمن کشیشان سنت پیه دهم فرانسه، با ارسال نامه‌ای به حجت‌الاسلام والسلمین اعرافی، از میزبانی جامعةالمصطفی در سفر چند تن از کشیشان این انجمن به قم تقدیر به عمل آورد.

 

رییس دیر کاکورای در ابتدای این نامه ضمن تقدیر از میزبانی جامعةالمصطفی، سفر به ایران و قم را مجذوب کننده و موجب افتخار دانست و یاد آور شد: ما با مباحثه‌های کیفی بالا که با همکاران و همکیشان شما داشتیم تحت تأثیر قرار گرفتیم. به خاطر پذیرایی کاملی که در کشورتان بویژه در قم از ما شد، بی نهایت تشکر می‌کنیم.

 

وی در بخش دیگری از این نامه آورده است: همان‌طور که توجه دارید، تنها مراد ما دین است. برای هر کس هیچ مسأله مهم‌تر از دانستن حقیقت دینی نیست. ما نسبت به جریانات فلسفی مدرنیته یا التقاط‌گرایی یا مدرنیسم یا بی‌قیدی مذهبی که رواج دارد، کاملا مخالف هستیم و مشتاقیم که با افراد شایسته‌ای که دغدغه ای به جز یافتن حقیقت دینی ندارند، مصاحبت کنیم.

 

رییس دیر کاکورای می‌افزاید: از خدا می‌خواهیم نیت ما برای ادامه دادن این گفت‌وگوها و مباحثات درباره حقیقت دین را مورد برکت و مغفرت خود قرار دهد. اطمینان داریم که این بحث‌ها با داشتن روحیه تواضع می‌تواند به اشتیاق برای رسیدن به حقیقت و تعظیم و تکریم بیانجامد.

 

وی در پایان این نامه هدف از این ارتباطات را آشنا نمودن همه مردم با دین راستین یکتایی که خدا برای بشر فرستاده دانست و اظهار داشت: ما و شما اگر درباره این سؤال که کدام دین راستین است موافق نباشیم، می‌خواهیم برای حقایق ادیان موجود روی زمین، با پاسخ‌گویی صادقانه به سؤالات و مخالفت‌هایی که می تواند علیه ما بشود، فعالیت کنیم.

 

گفتنی است،‌ چندی پیش، جمعی از کشیشان انجمن سنت پیه دهم فرانسه جهت گفت‌وگوهای میان ادیان، به میزبانی جامعةالمصطفی به قم سفر کرده بودند./907/د101/ک

ارسال نظرات