۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۱۷۹۲۵
رییس شورای سیاسی جنبش امل:

امام موسی صدر آگاهی دقیقی نسبت به توطئه‎های آمریکا داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی جنبش امل لبنان با اشاره به تلاش‌های امام موسی صدر در راستای حفظ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام، گفت: امام موسی صدر همه تلاش خود را برای توجه مسلمانان به مسأله فلسطین به کار گرفت.
حسن المصري، عضو ارشد جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن المصری، نایب رییس شورای سیاسی جنبش امل در مراسمی که از سوی این جنبش به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در مسجد امام صادق (ع) منطقه القصر برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری ملی و اسلامی امام موسی صدر که همواره بر وحدت و یکپارچگی کشورهای منطقه تاکید داشت، زبانزد خاص و عام است.

 

وی با اشاره به اینکه امام موسی صدر همواره تلاش داشت با کنار گذاشتن اختلافات داخلی، جهان اسلام را به رویارویی با رژیم صهیونیستی ترغیب کند، اظهار داشت: این شخصیت بزرگوار مساله فلسطین را بزرگ‌ترین مساله جهان اسلام می‌دانست و به دنبال وحدت مسلمانان برای آزادسازی فلسطین بود.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: امام موسی صدر با آگاهی دقیق نسبت به توطئه‌های آمریکا برای تجزیه و تقسیم کشورهای اسلامی به منظور حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تلاش داشت مسلمانان را از این تهدید جدی برحذر دارد.

 

حجت الاسلام المصری، قبول تجزیه کشورهای منطقه به اقلیم‌های طایفه‌ای از سوی شیعیان و اهل سنت را خیانتی به جهان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: مهاجرت مسیحیان از منطقه، توطئه‌ای صهیونیستی ـ  آمریکایی است که هدف از آن جایگزینی مسلمانان فلسطینی به جای مسیحیان است.

 

وی خطاب به حاکمان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: حمایت شما از تروریست‌ها در آینده به ضرر کشورهایتان تمام می شود و گروه‌های تکفیری، مناطق شما را هدف حملات تروریستی خود قرار خواهند داد.

 

این عضو ارشد جنبش امل با تاکید بر لزوم پایبندی مقاومت اسلامی به سلاح خود به دلیل ترس رژیم صهیونیستی از موشک‌های مقاومت، گفت: تلاش برای کنار گذاشتن سلاح مقاومت اسلامی تلاشی نابه‌جا و خیانت آمیز است که آزادی سرزمین‌های اشغال شده را ناممکن می‌سازد.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز ترسی از سلاح‌های پیشرفته کشورهای حاشیه خلیج فارس ندارد چرا که این سلاح‌ها هرگز برای نبرد با رژیم صهیونیستی استفاده نمی‌شوند./983/ب902/د

ارسال نظرات