۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۱۸۱۷۷
مفتی مصر:

جریان‎های تکفیری در طول سه ماه 150 فتوای بی اساس صادر کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر اقدامات جریان‎های تکفیری را محکوم کرد و بیان داشت که آنها در طول سه ماه گذشته 150 فتوای بی اساس صادر کرده‎اند.
شوقي علام مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر امروز در مصاحبه تلویزیونی با شبکه العربیة تفکرات داعش را به دور از مردم این کشور دانست و بیان داشت: طبیعت ملت مصر اجازه نمی‎دهند که تفکرات منحرف جریان داعش در آنان نفوذ کند.


وی افزود: دانشگاه الازهر در همه موسسه‎های مصری نیروهای برای مقابله با افکار داعش گماشته است.


این عالم اهل سنت جهاد را مساله‎ای مقدس و پاک خواند و تصریح کرد: جهاد و فلسفه‎ی آن باید برای مسلمانان به خوبی تبیین شود که آنان در شناختش دچار اشتباه نشوند. پیامبر اکرم (ص) جهاد را برای محافظت از کرامت، اخلاق اسلامی و انسانیت در دین اسلام قرار داده است.


وی ادامه داد: کشتار انسان‎های بی‎گناه همانند کودکان، زنان و سالخوردگان و همچنین تخریب منازل و قطع درخت‎ها جایگاه‎ی در دین اسلام ندارد. تروریست‎ها با سوء استفاده از نام اسلام به قلع و قمع می‎پردازند.


شوقی علام نسبت دادن اقدامات تروریستی به اسلام را محکوم کرد و اظهار داشت: مرکز فتوای مصر با قرار دادن نام «الدولة الإسلامیة» بر جریان‎های تروریستی مخالف است.


وی افزود: مرکز فتوای مصر اعلام کرد که جریان‎های تکفیری طی سه ماه گذشته بیش از 150 فتوای نادر، بی پایه و اساس صادر کرده است./994/ب903/ک

ارسال نظرات