۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۱۹۱

هشدار وزیر اوقاف مصر نسبت به ترویج اندیشه‌های تکفیری در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر خواستار برقراری امنیت و ثبات در کشورهای منطقه شد و بیان داشت که وجود داعش سبب ناامنی و بی ثباتی در منطقه است.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر امروز در مصاحبه با خبرنگاران به انتقاد از کشورهای عربی پرداخت و بیان داشت: کشورهای عربی تلاشی برای نابودی بحران در منطقه انجام نمی‎دهند.


وی افزود: وجود جریان تروریستی به نام داعش موجب گسترش ناامنی و بی ثباتی در کشورهای منطقه شده است. این جریان تکفیری قلع و قمع مردم مظلوم، تخریب منازل و اماکن مذهبی را در دستور کار خود قرار داده‎اند.


وزیر اوقاف مصر وجود دست‎های پنهان در دنیای مجازی و تلاش برای منحرف کردن مسلمانان را دومین خطر و بحران کشورهای منطقه خواند و تصریح کرد: دنیای مجازی به شکل خطرناکی و از درون ثبات منطقه را مورد تهدید قرار می‎دهد. تروریست‎ها با تبلیغ در اینترنت درپی القای تفکرات منحرف خود در اذهان مردم جهان هستند.


وی ادامه داد: برخی از جریان‎های منحرف درپی اعلام استقلال و ایجاد فرق مذهبی در کشورهای منطقه هستند. صدای این جریان‎های منحرف در عراق و بعضی از کشورهای عربی  به گوش می‎رسد. وجود چنین گروه‎ها، خطری بسیار جدی برای کشورهای منطقه محسوب می‎شود.


محمد مختار جمعه گفت: امت‎های اسلامی باید هوشیارتر از گذشته باشند. آنان باید مراقب باشند که در دام حیله‎های دشمنانی همانند رژیم اشغالگر اسرائیل قرار نگیرند. دشمنان درپی دست یابی به منافع خود در کشورهای منطقه هستند./494/ب902/ک

ارسال نظرات