۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۲۴۰
عضو شورای رهبری جنبش امل:

امام موسی صدر سلاح مقاومت را مانند قرآن و انجیل می‎دانست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای رهبری جنبش امل لبنان با تاکید بر لزوم دفاع از مساله فلسطین، گفت: امام مسوی صدر همواره تاکید می‌کرد که سلاح مقاومت مانند قرآن و انجیل مقدس است و باید برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده شود.
خليل حمدان، عضو شوراي رهبري جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل حمدان، عضو شورای رهبری جنبش امل لبنان، در مراسمی که از سوی این جنبش به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر برگزار شد، با اشاره به تاریخ شکوهمند ملت فلسطین و لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی، گفت: امام موسی صدر پس از آنکه مشاهده کرد دولت لبنان به بهانه عدم توانمندی از مقابله با رژیم صهیونیستی سر باز می‌زند، مقاومت اسلامی را پایه‌گذاری کرد تا با جانفشانی نیروهای مقاومت از سرزمین و مقدسات خود دفاع کنیم.

 

وی افزود: امام صدر همواره تاکید ‌می‌کرد که بی‌تفاوتی و عدم اهیمت به قدس به مثابه بی‌تفاوتی به دین مبین اسلام است و از مسلمانان و مسیحیان ‌می‌خواست همانگونه که قرآن و انجلیل را حمل می‌کنند برای مبارزه با رژیم صهیونیستی دست به سلاح شوند، چرا که سلاح مقاومت سلاحی مقدس است.

 

این عضو ارشد جنبش امل با تاکید بر اینکه امام موسی صدر رژیم صهیونیستی را شر مطلق خطاب می‌کرد، اظهار داشت: بنیانگذار مقاومت اسلامی لبنان اصرار داشت که همه نسل‌ها باید برای تحقق پیروزی نهایی که آزادسازی کامل فلسطینی اشغالی است به  مقاومت مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی بپردازند.

 

وی، سالروز ربوده شدن امام موسی صدر را زمانی برای تجدید پیمان با آرمان‌های این عالم گرانقدر عنوان کرد و گفت: امام موسی صدر برای ایجاد همزیستی بین طوایف و ادیان مختلف در لبنان جانفشانی‌های بسیاری را از خود نشان داد و همه تلاش خود را در راستای  معرفی دشمن واقعی به مسلمانان و مسیحیان به کار گرفت.

 

خلیل حمدان در ادامه با انتقاد از موضع برخی کشورهای عربی در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تصریح کرد: ملت فلسطین با تمام کم و کاست‌ها توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد تا بار دیگر به همگان نشان دهد که مقاومت اسلامی می‌تواند با دفاع از مساله فلسطین جهان اسلام را در برابر دنیای کفر متحد کند.

 

وی افزود: امروز وقت آن است که همه مسلمانان به ملت فلسطین در نوار غزه کمک کنند تا با بازسازی خانه‌ها، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها به مبارزه مستمر خود با رژیم صهیونیستی ادامه دهند./983/ب902/د

ارسال نظرات