۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۸۴۰۳

یکی از علمای عراق اقدام فوری برای پایان محاصره آمرلی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا اقدام فوری برای نجات شهروندان آمرلی از محاصره و جنایت داعش را خواستار شد.
آيت الله محمدتقي مدرسي مرجع تقليد كربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در پیامی اقدام جدی و فوری نیروهای امنیتی و مردمی عراق برای پایان محاصره شهر شیعه نشین آمرلی در استان صلاح الدین را خواستار شد.

 

در این پیام آمده است: نیروهای مسلح عراقی و نیروهای مردمی باید در اقدامی جدی و فوری به محاصره کینه توزانه آمرلی و ساکنان مقاوم آن پایان دهند. آزادی آمرلی از جنایت داعش و همپیمانان آن می تواند از بروز فاجعه ای انسانی جلوگیری کند.

 

وی افزود: در دورانی زندگی می کنیم که حمایت کافی و واقعی از ملت های مستضعف انجام نمی گیرد، همگان مشاهده کردیم جهانی که خود را مدافع حقوق بشر می داند هیچ توجهی به آمرلی بحران زده نمی کند. این مساله درباره سایر شهرها نظیر طوزخورماتو و تلعفر نیز صدق می کند.

 

آیت الله مدرسی جنایت های وحشیانه تروریست های داعش را مایه شرمساری و لکه ننگی بر پیشانی توصیف کرد.

 

وی در پایان بر لزوم دفاع عراقی ها از خود تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید از خود دفاع کرده و در قبال ملت و کشورمان مسؤولیت پذیر باشیم. به نبرد با گروه های تروریستی تا ریشه کن شدن آنها ادامه خواهیم داد.

 

گفتنی است منطقه شیعه نشین آمرلی در استان صلاح الدین عراق که 18 هزار تن از شیعیان ترکمان را در خود جای داده است بیش از 70 روز است که در محاصره شدید تروریست های داعش قرار گرفته و حتی مواد غذایی، آب و دارو به وسیله بالگرد به دست آنان می رسد.

 

این در حالی است که با وجود این وضع بحرانی همچنان در برابر تروریست ها مقاومت کرده و اجازه تسلط داعش بر این منطقه را نمی دهند.//980/ب902/د

ارسال نظرات