۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۶۰۹
روحانی اهل سنت پاکستانی:

دین اسلام دین صلح و ملایمت است

خبر گزاری رسا – دبیرکل جمعیت علما و امیر تحریک اویسیه‌ی پاکستان در ملاقات مسئول خانه‌ ای فرهنگ جمھوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان گفت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقوای الهی و خلوص نیت و دل پاک می‌خواهد.
ديدار پير سيد غلام رسول اويسي و اکبر برخورداري


به گزارش خبر گزاری رسا، پیر سید غلام رسول اویسی دبیرکل جمعیت علما و امیر تحریک اویسیه‌ی پاکستان روز گذشته در ملاقات مسئول خانه‌ ای فرهنگ جمھوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان اکبر برخورداری فعالیتھای گروہ ھای تروریستی تکفیری کا محکوم کرد.


پیر سید غلام رسول اویسی گفت: حزب جمعیت علمای پاکستان و تحریک اویسیه‌ی پاکستان از آغاز فعالیت تاکنون، همواره تلاش کرده است تا فضای کشور را با عطر صلح و دوستی معطر سازد و در این رابطه، سمینارها و همایش‌های مختلفی با همکاری احزاب مذهبی در سراسر پاکستان برگزار کرده است و در آینده نیز برگزار خواهد کرد.


وی تأکید کرد: پاکستان ثمره‌ی فیضان اولیاء است و وارثان روحانی نیز برای پیشرفت کشور و معرفی اسلام حقیقی تمام توانایی‌های خود را به کار می‌گیرند.


وی در ادامه افزود: علاقه به چیزی و عشق و محبت داشتن به آن، علایم و نشانه‌هایی دارد و انسان بدون محبت نمی‌تواند به حقیقت دست یابد. محبت و دوستی اهل بیت (ع) پیشه ساختن عمل صالح و تقواست. محبت  اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقوای الهی و خلوص نیت و دل پاک می‌خواهد. شیدای اهل بیت (ع) باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد. علاقه‌ی ظاهری نمی‌تواند چندان تأثیری در زندگی انسان داشته باشد.


وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما آماده‌ی همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها برای معرفی اسلام ناب به مردم هستیم. سالانه چندین برنامه‌ی تبلیغی (معرفی اهل بیت مطهر) در شهر گجرانواله، مرکز فرقه اویسیه برگزار می‌کنیم و اعتقاد داریم؛ همانطور که پیامبر فرمودند، تنها مودت اهل بیت (ع) راه نجات است.


در ادامه‌ی این دیدار، اکبر برخورداری، مسئول خانه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور گفت: ما معتقدیم که افراط و تفریط در هیچ گروه و جناح و مذهبی قابل قبول نیست. اسلام، دین اعتدال و میانه‌روی است و این، راه و روش انبیا و اولیاست. اسلام، دین عشق و محبت است و مخالف تنگ ‌نظری و افراط. تنگ ‌نظری و افراط و تفریط، آفت دین و مذهب هستند.


وی ادامه داد: دین اسلام دین صلح، آشتی، دوستی، منطق و عقلانیت است؛ نه دین خشونت و ظلم و ستم. افراط نشانه‌ی گمراهی و منشأ خشونت و قتل و کشتار  است. عرفا و علمایی چون میر سید علی همدانی و داتا گنج‌ بخش، با محبت و رفتار نیک و منطق و علم، هزاران نفر را به دین اسلام دعوت کردند، نه با زور شمشیر و قتل و غارت.


برخورداری گفت: امروز گروهی منحرف و خود فروخته، تحت نام اسلام، جنایت می‌کنند. آنها مزار انبیا و اولیا را تخریب می‌کنند و مسلمانان، اعم از سنی و شیعه را سر می‌برند و زنانشان را در بازار برده‌فروشی می‌فروشند.


مسئول خانه‌ی فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، تأکید کرد: وظیفه‌ی علما و اندیشمندان اسلامی در شرایط کنونی کنار زدن  نقاب از چهره‌ی کریه گروه‌های تکفیری و بیان حقیقت دین است./988/د101/ک

 منبع: سایت خانہ فرھنگ لاھور
 

ارسال نظرات