۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۸۹۴۷
انتشار کتابهای عضو مرکزی منافقین؛

سیاست تساهل و تسامح وزرات ارشاد عامل ورود آثار مساله‌دار

خبرگزاری رسا ـ سیاست تساهل و تسامح وزرات ارشاد پای دو اثر از یک نویسنده مارکسیست و عضو مرکزی منافقین را به ویترین کتاب‌فروشی‌ها باز کرد.
غلامحسين ساعدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیاست تساهل و تسامح وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید که نتیجه‌اش در چند ماه گذشته، ورود آثار مساله‌داری همچون «ایران درگذر روزگاران»، «به رسم حقیقت و زیبایی» به بازار کتاب بوده، یک بار دیگر پای دو اثر از یک نویسنده مارکسیست و عضو مرکزی منافقین را به ویترین کتاب‌فروشی‌ها باز کرد.

 

به تازگی چاپ نهم «شب‌نشینی باشکوه» و چاپ دوازدهم «ترس و لرز» به قلم غلامحسین ساعدی منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.

 

ساعدی از پرکارترین نویسنده‌های دهه 40 در ایران بود که با تفکر مارکسیستی به عضویت شورای- به اصطلاح – ملی مقاومت ایران درآمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور گریخت تا به فعالیت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج ادامه دهد.

 

در کارنامه‌ ساعدی که پیش از این در روزنامه کیهان منتشر شده، آمده است: «با پیروزی انقلاب، ساعدی دست در دست گروه‌هایی چون حزب سوسیالیست، کارگران و جبهه دموکراتیک ملی نهاد و سپس کارش درآمیختن با جریان‌های سیاسی مخالف اسلامی چنان بالا گرفت که به راحتی از خاک و دیار خود دل برکند و راهی فرانسه شد.

 

ساعدی از زمان ترک ایران تا لحظه مرگ (دوم آذر 1364) با گروه‌های ضد انقلاب همکاری کرد و آثاری را نیز منتشر ساخت. مرگ ساعدی پایانی بود بر بیهودگی‌های او. مرگ ساعدی نمایشی بود از سرنوشت شبه‌روشنفکرانی که با انقلابی‌نمایی آغاز می‌کنند؛ اما سرانجام به ابتذال فرهنگی دچار می‌شوند.»/998/د102/ق

 

منبع: مجمع ناشران انقلاب اسلامی

ارسال نظرات