۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۹۱۳۹
مفتی سابق مصر:

بخش عظیمی از قرآن به مباحث اخلاقی اختصاص یافته است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مصر تأکید کرد که مباحث اخلاقی ۹۷ درصد آیات قرآن را تشکیل داده که بیانگر اهمیت این موضوع در دین اسلام است.
علي جمعه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه اظهار کرد: زمانی که اسلام آمد، ستون اخلاق را رحمت و مهربانی قرار داد، رحمتی که محبت، تواضع، اعتماد به خدا، نرمش در کلام و خلق نیکو از آن مشتق می‌شود. 

وی که در برنامه «والله اعلم» شبکه ماهواره‌ای «سی بی سی» مصر سخن می‌گفت، افزود: اسلام، رحمت را اساس منظومه اخلاقی می‌داند، منطومه‌ای که 97 درصد قرآن و 95 درصد سنت را تشکیل داده است.

مفتی سابق مصر تصریح کرد: خداوند مهربانی را اساس اخلاق می‌داند و یاد خدا احساس رقت و مهربانی را در دل زنده می‌کند.


وی با بیان این که انسان به رحمت و مهربانی نسبت به همه حتی حیوانات امر شده است، تأکید کرد: اقدامات افراط‌گرایان دین را دگرگون کرده و تغییر داده است و این گروه با افکار اشتباه در آن ورود پیدا کرده‌اند.


علی جمعه تصریح کرد: اخلاق و تربیت از مهم‌ترین مباحث قرآنى و علم اخلاق و مسائل مربوط به آن، از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مباحث علوم دینى است و در اسلام بر آن تأکید فراوان شده است.


وی افزود: در اهمیت و جایگاه اخلاق و مسائل مربوط به آن، همین بس که تزکیه و تربیت انسان از اهداف مهم بعثت رسولان عظیم الهى در طول تاریخ زندگى بشر بوده است؛ چنان چه پیامبر اکرم(ص) هدف از بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاق و نیک گردانیدن رفتارها معرفى و فرمودند: «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق: من تنها براى تکمیل فضایل اخلاقى مبعوث شده‌ام»./982/د102/ک

منبع :ایکنا

ارسال نظرات