۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۹۳۷۳
مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته خبر داد؛

گردهمایی علمای شیعه و اهل تسنن روز میلاد امام رضا

خبرگزاری رسا - گردهمایی علما و اندیشمندان اهل تسنن و تشیع به منظور بزرگداشت شخصیت امام رضا(ع) را روز یکشنبه، 16 شهریور در محل خانه فرهنگ ایران در کویته برگزار می‌شود.
حرم علي ابن موسي الرضا مشھد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ جمھوری اسلامی ایران در کویته از برگزاری گردهمایی علمای شیعه و اهل تسنن در روز میلاد امام رضا(ع) در کویته پاکستان خبر داد.


وی با اشارہ به برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) در اولین روز دهه کرامت و سمینار «بانوی با کرامت الگوی دختران مسلمان» در محل خانه فرهنگ، بیان داشت: این سمینار با استقبال بسیار بانوان مواجهه شد و از اساتید حوزه و دانشگاه پاکستان که در حوزه‌های علمیه ایران تحصیل کرده‌اند و مسلط به مباحث اسلامی هستند در این سمینار استفاده کردیم که به تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) پرداختند.


مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته اظهار کرد: اجرای سرود و تئاتر و برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «کریمه اهل بیت(ع)» از دیگر برنامه‌های این سمینار بود.


حسینی ضمن اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در کویته گفت: همچنین ما برای بزرگداشت دهه کرامت در کویته مراکز و مساجد را حمایت و پشتیبانی کردیم که خودشان برنامه جشن میلاد امام رضا(ع) را برگزار کنند که این برنامه‌ها آغاز شده است و تا روز یکشنبه، 16 شهریور ادامه خواهد داشت.


وی اظهار کرد: برای روز میلاد امام رضا(ع) در نظر داریم گردهمایی علمای شیعه و اهل تسنن را در محل خانه فرهنگ داشته باشیم. به ھمین خاطر از اندیشمندان، نخبگان و علمای شیعه و سنی دعوت به عمل آوردیم در این گردهمایی شرکت کنند و به گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مقام والای امام رضا(ع) بپردازند.


حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط حساس پاکستان و به خصوص کویته ما در حد توان و اقتضای شرایط و در نظر گرفتن ملاحظات توانستیم این میزان برنامه‌ها را تدارک ببینیم./988/د101/ک

منبع : ایکنا

 

ارسال نظرات