۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۴۶۹

بررسی علوم قرآن و حدیث در نشریه دو زبانه مسلمانان چین

خبرگزاری رسا ـ نشریه تخصصی «مسلمانان چین» به دو زبان چینی و اویغوری در این کشور منتشر می‌شود و علوم قرآن و حدیث و شریعت از مطالب مورد بررسی در آن است.
چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه تخصصی مسلمانان چین با همین نام برای نخستین‌بار در سال 1957 میلادی منتشر شد، این نشریه در سال 1960 توقیف و سپس در سال 1981 میلادی فعالیت آن از سر گرفته شد.


دفتر ملی امور دینی و انجمن مسلمانان چین بر این نشریه نظارت داشته و آن را مدیریت می‌کنند و این نشریه تنها نشریه تخصصی مسلمانان این کشور است که در داخل و خارج از چین توزیع می‌شود.

 

مسوولان این مجله تفسیر مفاهیم عمیق کتب دینی، تمرکز بر معیشت مسلمانان و آگاهی‌بخشی به آنان در زمینه مسائل عمومی و فکری را از مسؤولیت‌های خود قرار داده‌اند.


این نشریه همچنین در راستای تقویت فرهنگ دینی و ملی، تقویت پژوهش‌های آکادمیک فرهنگی اسلامی، ارائه گزارش‌هایی درباره وضعیت جامعه اسلامی داخل و خارج از چین، نشر فرهنگ اسلامی، عرضه دستاوردهای هنری اسلامی و تقویت اخلاق اسلامی تلاش می‌کند.


مقالات تخصصی و پژوهش‌های آکادمیک و فرهنگی، علوم قرآن، حدیث و شریعت، دیدگاه‌، اخبار، اطلاعاتی درباره شخصیت‌های اسلامی، گزارش‌های اقتصادی، مساجد، گفت‌و‌گو و معرفی کتب جدید از بخش‌های مختلف این مجله است.


نشریه مسلمانان چین به صورت دو ماهنامه(6 بار در سال) به دو زبان چینی و اویغوری در داخل و خارج از این کشور چاپ می‌شود و این نشریه دریچه‌ای مهم به‌منظور نهادینه‌کردن سیاست‌های قومی و دینی در چین، تقویت ارزش‌های اسلامی و انتشار علوم و فرهنگ اسلامی است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات