۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۴۷۱

ابراز شک و تردید فضل الله نسبت به ادعای مبارزه غرب با داعش

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت نسبت به ادعای مبارزه غرب با داعش ابراز شک و تردید کرد و گفت: ممکن است مبارزه با داعش به عاملی برای فشار و حمله به کشورهای عربی و اسلامی مبدل شود.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد نسبت به اوضاع این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: لبنان همچنان با بحران های مختلف نظیر حمله تروریست ها به مرزهای شرقی، ادامه چالش ریاست جمهوری، تعطیلی جلسات پارلمان، وضعیت اقتصادی نامطلوب، بحران برق و آب و بسیاری از دیگر مشکلات انسانی، سیاسی و امنیتی مواجه است.

 

وی با اشاره به اینکه این بحران ها باید عاملی برای خدمت مسؤولان باشد، افزود: واقعیت سیاسی همچنان به سوی شکاف گام برمی دارد چرا که گفتمان خشونت طلب، اتهام زنی و بیان سخنان زشت و ناپسند علیه یکدیگر از سوی کسانی که وظیفه حمایت از کشور را برعهده دارند، ادامه یافته است.

 

فضل الله نسبت به خطر داعش هشدار داد و تصریح کرد: لبنانی ها باید نسبت به آنچه در مرزهای شرقی رخ داد و به شهادت علی السید از نظامیان ارتش و ربوده شدن تعدادی دیگر منجر شد به شدت برحذر باشند. شهروندان لبنانی با هر مذهب و طایفه و وابستگی سیاسی باید در برابر این خونریزی ایستادگی کنند.

 

انتخاب فوری رییس جمهور ضروری است

 

خطیب جمعه بیروت بر لزوم انتخاب فوری رییس جمهور تأکید کرد و ادامه داد: گروه های سیاسی باید برای انتخاب رییس جمهور به توافق برسند. پارلمان نیز باید فعال شده و نقش نظارتی و قانونگذاری را به خوبی ایفا کند. در این راستا از نبیه بری رییس پارلمان به دلیل مخالفت با تمدید مدت ریاست رییس جمهور کنونی سپاسپگزاریم.

 

وی روشن شدن وضع نیروهای ربوده شده را خواستار شد و گفت: این موضوع باید به دغدغه لبنانیان مبدل شود و تحت تاثیر درگیری های سیاسی قرار نگیرد. ما نسبت به هوشیاری خانواده های این ربوده شدگان که هر فرصتی را از دشمنان می گیرند، ایمان داریم.

 

سوء استفاده غرب از جنگ علیه داعش

 

فضل الله با اشاره به حمله جهانی مبارزه با داعش، خاطرنشان ساخت: درخواست های بین المللی با مبارزه با داعش دارای تردیدهایی است چرا که ممکن است از چارچوب طبیعی خارج شده و به فشار بیشتر علیه جهان عرب و اسلام مبدل شود. این کشورها احتمال دارد به بهانه مبارزه با تررویسم به حمله علیه مسلمانان بپردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات