۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۱۹۴۷۷

بازسازی غزه بیش از 7/5 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان فلسطینی می‌گویند بازسازی نوار محاصره شده غزه که در جریان ۵۰ روز جنگ بی‌امان اخیر رژیم صهیونیستی تخریب شد، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اقتصاد فلسطین در امور توسعه و بازسازی روز پنجشنبه اعلام کرد: بازسازی غزه در صورتی که اسرائیل به طور کامل به  حصر آن پایان دهد 5 سال خواهد کشید.

 

کارشناسان خسارات مستقیم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار محاصره شده غزه را 4 میلیارد و 400 میلیون دلار برآورد کرده‌اند. این کارشناسان همچنین مجموع هزینه‌های مورد نیاز برای توسعه این نوار محاصره شده را 3 میلیارد و 20 میلیون دلار برآورد کردند.

 

رژیم اسرائیل اوایل ژوئیه با هدف قرار دادن نوار ساحلی غزه خسارات سنگینی به اراضی فلسطینیان وارد کرد. در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به 2 هزار و 140 فلسطینی که اغلب آن‌ها غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد مسن بودند کشته و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر مجروح شدند.

 

رژیم تل آویو می گوید 69 اسرائیلی در این جنگ کشته شدند اما جنبش مقاومت فلسطینی حماس این آمار را بسیار بیشتر عنوان می‌کند.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید در جریان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، بیش از 3 هزار موشک به سوی ده‌ها شهر تحت اشغال این رژیم شلیک کرده است.

 

جنگ رژیم صهیونیستی در پی آتش بسی با میانجیگری مصر که بعد از مذاکرات قاهره به اجرا در آمد در 26 اوت خاتمه یافت. این آتش بس تصریح می‌کند که از شدت حصر هفت ساله غزه از سوی رژیم اشغالگر کاسته شود. همچنین مطابق با آتش بس شرط برآورده شدن خواسته‌های فلسطینیان می‌بایست تضمین شود./982/ب101/د

ارسال نظرات