۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۹۵۷۹
دمشق:

غرب همچنان به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه غرب همچنان به حمایت خود از تروریست‌ها ادامه ‌می‌دهد، هدف از طرح دولت انتقالی در سوریه را تغییر نظام این کشور عنوان کرد.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه امروز با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «البناء» لبنان، اروپایی‌ها را حامی تروریست‌ها دانست و یکی از نشانه‌ها و دلایل آن را حمایت از فروش نفت سوریه از سوی تروریست‌ها دانست.


معاون وزیر خارجه سوریه نوشت: اکنون حکومت‌های غرب و ابزارهای آن فریاد برآوره‌اند که (گروهک تکفیری) داعش نزدیک اروپاست و  نماینده‌های گروه‌های مسلح نیز شعارهای سروران غربی خود را تکرار می‌کنند و با اینکه جبهه النصره و داعش با آن‎ها هم‌پیمانند، ولی همچنان داعیه مبارزه با این گروهک‌ها را دارند.


مقداد تاکید کرد که راه مبارزه با تروریسم در سوریه در صورتی باز است که در چارچوب احترام به حاکمیت این کشور و رایزنی با دمشق صورت گیرد.


وی ضمن رد ادعای برخی از کشورهای غربی مبنی بر این که طولانی شدن جنگ سوریه موجب پیدایش گروهک تروریستی داعش شده است، تصریح کرد که این گرو‌ه‌های تروریستی حاصل جنگ آمریکا در افغانستان و عراق است.


معاون وزریر خارجه سوریه ادامه داد: بشریت از سیاست‌های کوته‌بینانه و احمقانه غرب رنج خواهد برد. ولی ملت ما مستقیما از کشتار انسان، نابودی تمدن و کشتارهای دسته جمعی در عذاب است که این گروه‌های وحشی آن را مرتکب می‌شوند.


مقداد با اشاره به اینکه علت طولانی شدن رنج ملت سوریه، تامین مالی و تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها از سوی کشورهای غربی و جیره خواران آن‎ها در خاورمیانه است، گفت: تساهل دولت‌های غرب و مزدوران آن‎ها در اجازه دادن به هزاران شهروند خود برای پیوستن به گروه‌های (موسوم به) جهادگر، علت طولانی شدن بحران سوریه است.


وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا زمانی که اجازه داد فرآورده‌های نفتی سوریه از گروه‌های مسلح خریداری شود و تحریم‌های اقتصادی را به دمشق تحمیل کرد، سیاست رسمی خود برای حمایت از تروریسم را در پیش گرفت.


مقداد  در پایان، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه را حامی آشکار تروریست‌ها در سوریه دانست و تصریح کرد که وی همچنان علیه سوریه دست به تحریک می زند و با بهانه‌های مختلف از تروریست‌ها دفاع می‌کند.


مقداد درباره دخالت کشورهای خارجی در سوریه گفت: سوریه از زمانی که سال 2011 دخالت‌های خارجی در  امور داخلی‌اش آغاز شده، تاکید کرد که جنگ (این کشور) علیه تروریسم است و باید اولویت اصلی کنفرانس ژنو  نیز مبارزه با تروریسم باشد.


این مقام سوری درباره دولت انتقالی در سوریه افزود: هر کسی که در فعالیت سیاسی، مهارت نداشته باشد نیز می‌داند که هدف از طرح مقوله دولت انتقالی، تحویل سوریه به دست تروریست‌ها در چارچوب سیاسی گسترده‌تری است که همان تغییر نظام است. البته این مسئله را در مصر و لیبی نیز مشاهده کردیم.


وی ادامه داد: به هر حال کنفرانس ژنو حقیقت ویرانگر آنچه مرحله انتقالی نامیده می‌شود را بر ملا کرد و ملت سوریه نیز با مشارکت گسترده در انتخابات سوریه، این طرح‌ (دولت انتقالی) را ناکام گذاشتند./994/
د101/ک

 

ارسال نظرات