۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۱۹۶۰۹

ترس آل‌سعود از نشر اندیشه‌های تکفیری در مدارس عربستان

خبر گزاری رسا- وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی اقدامات خود را در راستای مقابله با نشر اندیشه‌های تروریستی در بین جوانان عربستانی افزایش داده است.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت آموزش و پرورش عربستان قانونی را در قالب آموزش در سطح  مدارس برای مقابله با تفکرات افراطی‌گری تصویب کرد تا از انتشار این اندیشه خطرناک در بین جوانان  و نوجوانان عربستانی جلوگیری کند.

با وجود اینکه فتواها و اظهارات بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و دینی عربستان سعودی سبب افزایش تحرکات تروریستی در سوریه ، عراق و سایرکشورهای اسلامی شده است اما دولت‌مردان این کشور در پی مقابله با پیامدهای اقدامات گروهای تکفیری و نشر تفکرات آن‌ها در خاک عربستان سعودی هستند.
 
در همین راستا نیز خالد الفیصل، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عدم نشر اندیشه‌های افراطی، اعلام کرد : « هر کس مخالفتی با این طرح داشته باشد از مقام خود برکنار می‌شود» که خود این امر نشانگر ترس عمیق دولتمردان عربستانی از تهدید تروریسم است.

این درحالی است که جوانان عربستانی از مدتی پیش تحت تاثیر تفکر افراطی برخاسته از اندیشه‌های وهابی، تلاش دارند به گروه‌های تروریستی بپیوندند که این امر تهدیدی برای امنیت عربستان سعودی به حساب می‌آید./983/ب903/ک
ارسال نظرات