۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۷۶۸

جامع‌ترین کتاب تصویری عتبات عالیات رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ جامع‌ترین کتاب تصویری عتبات عالیات که با بیش از ۳۸۰ عکس، مراکز زیارتی و سیاحتی عراق را به تصویر می‌کشد به سه متن فارسی، انگلیسی و عربی تدوین و از سوی نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.
آستانه خورشيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آستانه خورشید عنوان جامع‌ترین کتاب تصویری عتبات عالیات است که رهبر معظم انقلاب صبح امروز 16 شهریورماه مصادف با میلاد با سعادت امام رضا (ع) در دیدار دست اندرکاران حج امسال از آن رونمایی کردند و مجموعه تصاویر آن را منحصر به فرد خواندند.

 

کمال‌الدین شاهرخ مؤلف اثر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کتاب نفیس آستانه خورشید با بیش از 380 عکس رنگی در 355 صفحه به ابعاد 28*28 سانتی متر با کاغذ گلاسه به سه متن فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه تصاویر کتاب آستانه خورشید در شش فصل شامل شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، کوفه و بغداد، مراکز سیاحتی زیارتی عراق را به تصویر می‌کشد، اظهار داشت: بخشی از تصاویر کتاب به عکس‌های شهید سیدابراهیم اصغرزاده از مستندکارهای روایت فتح اختصاص دارد.

 

این عکاس بعثه مقام معظم رهبری افزود: سیدابراهیم اصغرزاده در سال 80 و بیست روز پیش از اینکه در سانحه هوایی خرم آباد به درجه رفیع شهادت نائل شود، سفری به عتبات داشته و عکس‌های منحصر به فردی از کربلا و سامرا تهیه کرده بود که 25 قطعه آن در این اثر گنجانده شده است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه تصاویر حاصل چهار سفر زیارتی عتبات از سال 1387 است و جدیدترین عکس‌ها نیز به اربعین سال گذشته اختصاص دارد، ابراز کرد: آستانه خورشید امروز با عنایت حضرت آقا روبه‌رو شد و ایشان عکس‌ها را منحصربه فرد دانستند که این امر سبب دلگرمی ما در انجام برنامه‌های بهتر شد.

 

شاهرخ به محدودیت‌های موجود در چاپ صفحات کتاب آستانه خورشید اشاره کرد و با بیان اینکه جای بسیاری از آثار نفیس اسلامی در این اثر خالی است که تلاش می‌کنیم در جلدی دیگر آنها را به چاپ برسانیم، از انتشار کتاب در قطع خشتی کوچک (21*21)در آینده نزدیک خبر داد.

 

وی یادآور شد: کتاب آستانه خورشید در قطع خشتی بزرگ (28*28) در 355 صفحه با لوگو تایپ مسعود نجابتی، طراحی محمود بیات، چاپ صنوبر و صحافی معین در تیراژ 2000 نسخه از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به نشانی؛ تهران، خیابان آزادی، نبش رودکی، سازمان حج وزیارت، طبقه چهارم، موسسه فرهنگی مشعر مراجعه کنند یا با شماره تلفن 66582138 با پیش شماره 021 تماس بگیرند./920/ت302/ی

ارسال نظرات