۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۸۷۹
سناتور سابق پاکستان:

حجاب مایه‌ فخر و مباهات زن مسلمان است

خبرگزاری رسا - یکی از زنان فعال و سناتور سابق پاکستان در کنفرانس حجاب تاکید کرد: حجاب، مایه‌ فخر و مباهات یک زن مسلمان است.
کنفرانس حجاب


به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر کوثر فردوس، از زنان فعال و سناتور سابق پاکستان در کنفرانس حجاب که روز گذشته با ھمت شاخه‌ ای از زنان جماعت اسلامی پاکستان در هتل پی سی شھر لاھور و با شرکت بیش از هزار نفر از زنان مسلمان ایالت پنجاب برگزار شد تاکید کرد: حجاب، مایه‌ فخر و مباهات یک زن مسلمان است.

 

دکتر کوثر فردوس، از زنان فعال و سناتور سابق پاکستان نیز در سخنانی اظهار کرد: اسلام، دینی عزت ‌بخش و دینی است که بر سلامت و سعادت جامعه‌ انسانی تأکید دارد، تعالیم قرآنی و سنت رسول‌الله (ص) با تبلیغات مفسده‌ انگیز و گمراه کننده‌ غرب در تضاد است. احکام اسلامی و به‌ویژه حجاب، مایه‌ی فخر و مباهات یک زن مسلمان است.


اوریا مقبول جان، از زنان روزنامه‌ نگار و فعال پاکستان هم در سخنانی در این کنفرانس، گفت: ترویج  بی‌ حجابی از توطئه‌های دشمنان اسلام است، بر زنان مسلمان واجب است که با حفظ حجاب خود با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنند.


ساره چودری، یکی دیگر از زنان فعال پاکستان نیز در سخنانی گفت: حجاب اسلامی به زن مسلمان وقار و شخصیت می ‌بخشد، حجاب اسلامی نه تنها مانعی برای پیشرفت زن نیست؛ بلکه مایه‌ی فخر و عامل رشد و تعالی زن مسلمان است.


سراج‌الحق، امیر جماعت اسلامی پاکستان در سخنرانی ویدیویی خود، اهمیت حجاب در قرآن و سنت و همچنین نقش حجاب در اصلاح جامعه‌ اسلامی را تشریح کرد و گفت: در این جهان پر از فساد و فتنه، زن مسلمان با حفظ حجاب اسلامی قادر به اصلاح جامعه خواهد بود.


وی اظهار کرد: اسلام، دینی عزت‌بخش و دینی است که بر سلامت و سعادت جامعه‌ انسانی تأکید دارد، تعالیم قرآنی و سنت رسول‌الله (ص) با تبلیغات مفسده‌ انگیز و گمراه کننده‌ی غرب در تضاد است، احکام اسلامی و به‌ ویژه حجاب، مایه‌ فخر و مباهات یک زن مسلمان است.


گفتنی است کنفرانس حجاب، با شعارهای «حجاب اسلامی، عزت و شرف زن مسلمان»، «حجاب حق مسلم زنان مسلمان»، «حجاب محدودیت نیست، حجاب حکم خداوند تبارک و تعالی است» و «حجاب نشانه‌ ‌عقب‌ ماندگی و تروریسم نیست، حجاب مایه‌ فخر و وقار یک زن مسلمان است» برگزار شد.


همچنین خانه‌ فرهنگ ایران در لاهور، به درخواست سمیه راحیل قاضی، رییس شاخه‌ زنان جماعت اسلامی، نمایشگاه عکس حاو تصاویر فعالیت زنان ایرانی با حجاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را در حاشیه‌ برگزاری این کنفراس دایر کرد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان واقع شد./988/د101/ک

منبع: سایت خانه فرھنگ لاھور پاکستان
 

ارسال نظرات