۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۲۰۰۷۱

تقویت زبان عربی مسلمانان چینی جهت درک بهتر آموزه‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ توافق‌نامه‌ای بین شورای روابط اسلامی چین و یک شرکت آموزشی عربستانی برای آموزش تخصصی زبان عربی جهت ارتقای درک درست جامعه مسلمانان چین از آموزه‌های قرآنی و زبان عربی به امضا رسید.
چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای روابط اسلامی چین با هدف ارتقای فهم معارف اسلامی و کسب دانش درباره تمدن اسلامی این موافقت نامه را به امضا رسانده است.

 

براساس توافق‌نامه مزبور، این برنامه آموزشی به صورت آموزش از راه دور انجام خواهد شد.

 

دینگ هوی، رییس هیئت مدیره شورای روابط اسلامی چین با اعلام این خبر، گفت: این برنامه می‌تواند به ترویج و اشاعه یادگیری زبان عربی در چین کمک شایانی کند.

 

وی افزود: البته آموزشگاه‌های زبان عربی در چین وجود دارند ولی این آموزشگاه‌ها برای درک درست جامعه مسلمانان چین از آموزه‌های قرآنی و زبان عربی کافی نیستند و همچنان که ساخت و گسترش مساجد و مراکز اسلامی ضرورتی‌ انکار ناپذیر است، استفاده از متخصصان زبان عربی برای آموزش این زبان در چین نیز امری ضروری است.

 

وی افزود: در همین رابطه جلساتی با دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها برگزار شده تا این مراکز نیز بتوانند از این متخصصان زبان عربی در آموزش‌های خود استفاده کنند.

 

یادآور می‌شود، طبق آمارهای رسمی 50 میلیون نفر از جمعیت حدود 1.4 میلیارد نفری چین را مسلمانان تشکیل می‌دهند. البته آمارهای غیررسمی جمعیت بالاتری را نشان می‌دهد. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات