۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۲۰۰۷۷

برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی ˈتقریب میان مذاهب اسلامی ˈ در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ هشتمین کنفرانس بین المللی ˈتقریب بین مذاهب اسلامیˈ از سوی مرکز اسلامی انگلیس و با همکاری گروه اهل تسنن ˈمجلس عمل بریتانیا ˈ، هفته آینده با حضور شخصیت‎ها و اندیشمندان برجسته مسلمان شیعه و سنی در شهر بیرمنگهام برگزار می‎شود.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمید فرجی مسوول روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس گفت: کنفرانس بین المللی  ˈتقریب بین مذاهب اسلامیˈ قرار است در روز شنبه آینده (13 سپتامبر 2014) در مرکز اسلامی 'اسپارک بروک ' بیرمنگهام تشکیل شود.

 

فرجی اضافه کرد: در این همایش که تحت عنوان ' تقریب بین مذاهب اسلامی: موثرترین راه برای مواجهه با رسانه های تفرقه برانگیز ' برگزار خواهد شد، شماری از شخصیت ها و اندیشمندان برجسته مسلمان شیعه و سنی حضور دارند.

 

وی افزود: به دلیل اهمیت تقریب بین مذاهب اسلامی در جهان اسلام و لزوم وحدت هر چه بیشتر مسلمانان عالم و به ویژه در عصر حاضر که بیداری اسلامی جهانی نیز در حال گسترش است، برگزاری همایش هایی از قبیل کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی، می تواند در پیوند بیشتر مسلمانان و ایجاد وحدت میان آنان کمک نماید و از این رو از اهداف و رسالت های مرکز اسلامی انگلیس به شمار می رود.

 

مسوول روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس اضافه کرد: ایجاد زمینه های تقریب و وحدت امت اسلامی در حقیقت وظیفه ای اسلامی بر عهده همه مسلمانان جهان و به ویژه اندیشمندان اسلامی است و هر کس به اندازه توان خود باید در راه تحقق این آرمان ارزشمند تلاش و کوشش کند.

 

فرجی ادامه داد: مرکز اسلامی انگلیس بر این باور است که حفظ مشترکات دینی و تقریب بین مذاهب و در نهایت دستیابی به وحدت اسلامی به معنای واقعی کلمه مهمترین و اساسی ترین عامل برای تحقق عزّت، کرامت و سعادت معنوی و مادی مسلمانان است وهرگز نمی توان عزّت و کرامت وسعادت اسلامی را در مدار تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر جستجو کرد.

 

وی گفت: مرکز اسلامی انگلیس در سال های گذشته نیز هفت کنفرانس بین المللی را با عناوین : ' تقریب بین مذاهب اسلامی ضرورتی برای مسلمین در عصر حاضر ' ، ' تقریب ، راهکار دفاع از قرآن کریم و پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) ' ، ' تقریب میان مذاهب اسلامی ؛ راهی به سوی تکریم انسان وتقویت اتحاد اسلامی ' ، ' نقش تقریب در تعالی امت اسلامی و ساختن آینده آن ' ، ' بیداری جهانی اسلامی و طرح تقریب میان مذاهب اسلامی ' و ' نقش فرهنگی تقریب در رسیدن به همزیستی اجتماعی ' و ' نقش تقریب در مقابله با فرقه گرایی و حمایت از جامعه ' برگزار کرده است.

 

رییس روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس اضافه کرد : در حقیقت هدف برگزاری این گونه کنفرانس ها ، شناخت بیشتر مذاهب اسلامی از همدیگر به منظور همدلی و همفکری و ساختن آینده ای روشن برای امت اسلامی و به پیروی از مصلحان خیر اندیش است./982/ب102/د

ارسال نظرات