۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۲۰۱۹۳
نماینده رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان:

علما در رأس تمام انقلاب هایی که در جهان اسلام برای مقابله با استعمار صورت گرفته حضور داشته اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان با تاکید بر این‌که با همفکری و همراهی یکدیگر باید رژیم صهیونیستی را در منطقه ریشه کن کنیم گفت: علما در رأس تمام انقلاب هایی که در جهان اسلام برای مقابله با استعمار صورت گرفته است حضور داشته اند و به نوعی در نقش یک راهنما و پیشوا هستند.
علي الخطيب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ علی الخطیب در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران ازابتدای تأسیس به دنبال تغییر نگاه ها به سمت فلسطین بوده است، گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند اسراییل غده سرطانی است و باید آن را از بین برد؛ بنابراین حوادث سال های اخیر بیانگر این است که دنیای اسلام و جهان عرب حاصل وجود غده ای سمی به نام اسراییل است.

نماینده آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان ادامه داد: نشستی که در آن حضور داریم در جهت افزایش توجه علمای دین اسلام به مشکل اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین است. با همفکری و همراهی یکدیگر باید رژیم صهیونیستی را در منطقه ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به نقش علما در مبارزه با استکبار در جهان اسلام، افزود: علما در رأس تمام انقلاب هایی که در جهان اسلام برای مقابله با استعمار صورت گرفته است حضور داشته اند و به نوعی در نقش یک راهنما و پیشوا هستند.

شیخ علی الخطیب تصریح کرد: امروز شاهد افزایش توطئه های دشمن بر ضد مقاومت هستیم. مقاومت در لبنان توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد و در سال 2000 نیز برای نخستین بار موفق به عقب راندن این رژیم ظالم از خاک لبنان شد و بعد از این حوادث توطئه ها علیه مقاومت شدت گرفت. به لطف خدا مقاومت توانست با این فتنه ها مقابله و بر آن ها غلبه پیدا کند و وقتی دشمن در لبنان ناامید شد رو به سوریه آورد و فتنه های اخیر را در سوریه بوجود آورد.

وی با بیان این‌که دشمن هیچگاه دست از توطئه بر نمی دارد، افزود: دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری تلاش دارند این فتنه ها را در سراسر جهان اسلام گسترش دهند ولی به زودی بساط داعشی ها و تکفیری ها هم برچیده می شود و آنچه به نفع جهان اسلام است، باقی می ماند./9598/پ202/ص

ارسال نظرات