۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۲۵۳

حمله پلیس چین به مدارس اسلامی این کشور

خبرگزاری رسا ـ پلیس چین در اقدامی جدید و به منظور محدود ساختن فعالیت مسلمانان در این کشور به چندین مدرسه اسلامی چین در استان مسلمان‎نشین زینجیانگ حمله کرده و ده‌ها مسلمان را نیز بازداشت کرد.
حمله پليس چين به مدارس اسلامي اين کشور
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، پلیس چین در اقدامی جدید و به منظور محدود ساختن فعالیت مسلمانان در این کشور به چندین مدرسه اسلامی این کشور در استان مسلمان‎نشین زینجیانگ حمله کرده و 85 مسلمان را نیز بازداشت کرد.
در حالی که دولت چین راه اندازی مدارس اسلامی را غیرقانونی اعلام کرده است مسلمانان این کشور اقدام به راه اندازی مدارس اسلامی مخفیانه برای ارائه آموزش های اسلامی به کودکان نموده‌اند.
زیائوفنگ چن، سخنگوی یکی از مراکز آموزشی ویژه کودکان در استان زینجیانگ در این ارتباط می‌گوید: تنها در کلاس های درس علم سیاست فصول اندکی به معرفی ادیان عمده جهان و از جمله اسلام اختصاص دارد، غیر از این هیچ کلاس دیگری که اطلاعاتی در مورد دین اسلام به کودکان بدهد در منطقه زینجیانگ وجود ندارد.  
مسلمانان چین که به اویغورها معروف هستند به شدت حمله به مدارس اسلامی استان زینجیانگ را محکوم کردند.
یکی از مسلمانان اویغور که حاضر نشد به دلایل امنیتی خود را معرفی کند، گفت: زنان و جوانانی که به دلیل قوانین دولت چین نمی‌توانند به مسجد بروند باید اطلاعات مذهبی خود را از طریق مدارس اسلامی به دست آورند.
بسیاری از مسلمانان چین هشدار داده اند که ممنوعیت آموزش اسلامی در این کشور راه را برای گسترش اندیشه های افراط گرایانه در مناطق مسلمان نشینی مانند زینجیانگ هموار می کند./990/ب902/ک
ارسال نظرات