۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۱۲۵۹

تلاش گسترده صهیونیست‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی با مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ صدها نفر از شهرک نشینان صهیونیست وارد مقبره حضرت یوسف (ع) در شرق شهر نابلس شدند تا اقدام به برگزاری غیرقانونی مراسم مذهبی در آنجا کنند.
تعرض صهيونيست ها به مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حدود 700 شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی به مقبره حضرت یوسف (ع) در شرق نابلس تعرض کردند.

 

بر اثر این اقدام شهرک نشینان صهیونیست، فلسطینی‌ها با آن‌ها درگیر شدند و نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن آن‌ها از بمب صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند که باعث زخمی شدن چندین تن از آنان شد.

 

از سوی دیگر، تعدادی از شهرک نشینان افراطی صهیونیست صبح امروز  به همراه خاخام‌های یهودی از طریق باب المغاربه وارد مسجد مبارک الاقصی شدند و گروه زیادی از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی مسؤولیت تامین امنیت آن‌ها را بر عهده داشتند.

 

محمود ابو عطا مدیر اطلاع رسانی موسسه اوقاف و آثار باستانی الاقصی خاطر نشان کرد که 40 نفر از شهرک نشینان صهیونیست ساکن شهرک کریات اربع در نزدیکی استان الخلیل طی نخستین ساعات صبح امروز وارد مسجد الاقصی شده و به گشت زنی در صحن‌های مختلف آن پرداختند.

 

در پی این اقدام تنش زای صهیونیست‌ها، صدها نفر از نمازگزاران فلسطینی با شعارهای الله اکبر و لا إله إلا الله درصدد مقابله با شهرک نشینان صهیونیست برآمدند.

 

ابو عطا با اشاره به دعوت برخی سازمان‌های معبد کذایی از صهیونیست‌ها برای حضور در مسجد الاقصی تصریح کرد که احتمال افزایش تعداد شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از ورود صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، تبدیل مساله ورود به این مسجد به مساله‌ای عادی با حمایت عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی است، از احتمال ورود گسترده‌تر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی طی هفته‌های آینده خبر داد.

 

ابو عطا همچنین از دعوت برخی مراجع فلسطینی از نمازگزاران برای حضور روزمره در مسجد الاقصی به منظور مقابله با موارد ورود و تجاوز شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد خبر داد.

 

گفتنی است که برخی سازمان‌های صهیونیستی روزگذشته خواستار حضور دسته جمعی صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی شده بودند. مسجد الاقصی هر روزه شاهد ورود نامشروع صهیونیست‌ها و جمعیت‌های صهیونیستی به این محل به منظور گسترش سیطره رژیم صهیونیستی بر آن و اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد میان یهودیان و مسلمانان است./994/د102/ک

 

ارسال نظرات