۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۲۱۵۰۹
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد:

اوامر امام خامنه ای معیار تشخیص حق از باطل است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم معرفی کتاب خود به تبیین جایگاه والا و ارزشمند ولایت فقیه پرداخت.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، عصر پنجشنبه در مراسم امضای کتاب خود تحت عنوان (ولی احیا کننده)،ضمن معرفی کتاب خود، گفت: حزب الله با ایمان به ولایت فقیه ، یک تجربه سیاسی را ارائه کرده است که بر همزیستی مسالمت آمیز با همه طوایف و احزاب و نیروهای مختلف لبنانی تاکید می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تجربه اسلامی همراه سعه صدر ما با تجربه مدعیان اسلام و تکفیری ها که به دین و بشریت بدی و ستم می کنند، فاصله زیادی دارد.

 

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حزب الله با پیروی از ولی فقیه یک تجربه روشن از فکر، سیاست ، جهاد و اخلاق ارائه کرده و براین اساس در برنگاه های خطرناک و پیچیده موفق شده و امروز صحت مواضع و گزینه هایش به اثبات رسیده است.


نویسنده کتاب ولی احیا کننده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خطر گروه‌های افراطی، تاکید کرد: کسانی که گروه تروریستی تکفیری و وحشی داعش را خلق کرده و پرورش داده اند، امروز که افسارش از دست آنها خارج شده است، علیه آن اعلام جنگ کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: حزب الله قبل از دیگران تهدید تکفیری ها و طرح های خطرناک آنها علیه مخالفانشان را درک کرد و به همین دلیل از دروازه سوریه برای حمایت از لبنان و مقاومت آن، به نبرد با آنها رفت.

 

این عضو ارشد حزب الله گفت: اگر نبود احساس مسئولت و ایفای وظیفه حزب الله درجهاد مقدسش در سوریه امروز شاهد تاسیس امارت، ایست و بازرسی ها و جنایات گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در لبنان و قتل عام مردم بی گناه می بودیم.

 

معاون دبیرکل حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چرا نام کتابش را « ولی احیاء کننده » گذاشته است؟ ، گفت: برای اینکه ما در مقابل یک تجربه جدید ، منحصر بفرد ، متمایز و نورانی در جهان هستیم که حضرت امام خمینی (ره ) و حضرت امام خامنه ای آن را ارائه کرده و متبلور ساخته اند.

 

شیخ نعیم قاسم افزود: امروز امام خامنه ای در این دوره تاریخی، جهان اسلام ناب را رهبری و از آن در مقابل مخالفان و دشمنان مراقبت و محافظت می کنند.

 

وی تاکید کرد: این تجربه، ایران و امت اسلامی را در قضایای مختلف حفظ و افکار و دیدگاه های جدید را از اسلام ناب محمدی ارائه کرده است تا بتواند در میدان زندگی با افکار و اندیشه های افراطی شرقی و غربی رقابت کند.

 

معاون دبیرکل حزب الله گفت: باید نسل جوان که با انقلاب اسلامی هم عصر نبوده و از بنیان های فکری ، سیاسی ، عقیدتی ، اجتماعی و اخلاقی آن اطلاع ندارند، با این اندیشه نورانی و ناب حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای آشنا شوند.

 

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه بسیاری از انسان ها هستند که حقیقت انقلاب اسلامی مبارک ایران را نمی شناسند و با اندیشه نورانی آن که مصحلت بشریت را می خواهد، آشنا نیستند، افزود: دراین کتاب سعی شده است به جویندگان آگاهی و شناخت، کمک شود.

 

وی اظهارداشت: در این کتاب همه افکار و اندیشه های امام خامنه ای عرضه نشده است ، ایشان دارای اندیشه ها و افکاری گسترده ، بلند و کاملتری از آنچه در این کتاب ارائه شده، هستند و تنها تلاش شده بخشی از افکار حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که مناسب نسل جدید و متفکر و کسانی که خواستار شناخت ولی فقیه و رهبری ولی فقیه هستند، ارائه شود.

 

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: حزب الله لبنان به اصل ولی فقیه در فهم اسلام و اجرای عملی آن پایبند است و زیر چتر ولی فقیه فعالیت می کند.مقاومت اسلامی براساس قواعدی که ولی فقیه ترسیم کرده است، توانست لبنان را آزاد و از آن حمایت کند و به پیروزی برسد.

 

معاون دبیرکل حزب الله گفت: این قواعد شعله های روح جهاد صادقانه را در فلسطین شعله ور کرد، امید را به ملت های منطقه بازگرداند تا بجای تسلیم شدن، مقاومت کنند و از تابع محض بودن به استقلال برسند.

 

شیخ نعیم قاسم افزود: حزب الله لبنان با ایمان به ولایت فقیه ، یک تجربه سیاسی موفق را ارائه کرد که برهمزیستی مسالمت آمیز با همه طوایف ، احزاب و نیروهای مختلف لبنانی تاکید می کند و خواستار ساختن کشور در چارچوب دولت های وحدت ملی است.

 

وی گفت : حزب الله بطور کلی به همه فرامین و دستورات ولی فقیه و در این زمان به اوامر حضرت امام خامنه ای که معیار تشخیص حق از باطل می باشد، پایبند است./1321/د101/ک

ارسال نظرات