۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۶۰۹
استناد مفتی سابق مصر به کلام امام علی؛

نیروهای داعش خوارج روزگار هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد فاضل مصر با استناد به سخنان امیر المومنین علی (ع) به بیان اوصاف و رد جریان تروریستی داعش پرداخت.
علي جمعه مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه، مفتی مصر و امام جمعه مسجد فاضل در شهر ششم اکتبر این کشور با استناد به سخنان امیر المومنین علی (ع) به بیان اوصاف و رد جریان تروریستی داعش پرداخت.


وی با نقل حدیثی از امام علی (ع) در کتاب الماتع در باب فتنه جلد اول صفحه 210 نوشته نعیم بن حماد گفت: هنگامی که پرچم‌های سیاه را دیدید دست و پاهای خود را حرکت ندهید (به سمت آنان نروید)، سپس قومی ضعیف ظاهر می‌شوند که قلب‌هایشان همانند براده‌های آهن سخت است، آن‎ها خود را صاحب دولت اسلامی می‎دانند و همچنین به عهد و پیمانی وفادار نیستند، آنان در حالی دیگران را به حق فرا می‎خوانند که خود لایقش نیستند. اسامی آنان از کنیه و نسبت‎هایشان از نام شهرها گرفته شده است؛ سرانجام آنان در بین خود اختلاف نظر پیدا می‌کنند و خداوند اهل حق را ظاهر می‌سازد.


امام جمعه مسجد فاضل مصر برای اثبات مدعای خود با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) به بیان جایگاه علمی امیرالمومنین علی (ع) می‎پردازد و خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) می‎فرماید: «من شهر علم هستم و علی دروازه آن است.»


وی در ادامه خطبه‎های نماز جمعه به تفسیر این حدیث از علی (ع) پرداخت و گفت: امام علی (ع) به خوبی قلب‎های اعضای داعش را به براده‎های آهن توصیف کرده است، زیرا حقیقتا آنان سنگ دل هستند.


مفتی سابق مصر استفاده از اسامی و نسبت‎های همانند ابوبکر بغدادی، ابو یاسین البصری، اللیبی و المصری نشانی دیگر از تطبیق حدیث امام علی (ع) با خواند و افزود: داعش در حالی خود را صاحب دولت اسلامی می‎داند که هیچ کدام از خوارج در زمان‎های گذشته دست به چنین اقدامی نزده‎اند.

 
مشکل اساسی داعش عدم فهم اسلام است


علی جمعه در تحلیل عملکرد داعش خاطرنشان ساخت: داعش و جریان‎های وابسته به آن اسلام حقیقی را درک نکرده و به بخش کوچکی از مفاهیم اسلام بسنده کرده‌اند.


مفتی سابق مصر افزود: اعضای داعش زیر نظر علمای اسلامی آموزش ندیده‎اند و اسلام و معلومات اسلامی را از علما و کتاب‎های غیر معتبر گرفته‎اند.


وی پایه اقدامات داعش را هوای نفس خواند و تصریح کرد: داعش بدون پشتوان علمی و فقط بر اساس هوای نفس به کشتار مردم بی‎گناه می‎پردازد. داعش خوارج روزگار است بنابراین با توکل به خدا باید آنان را از بین برد.


علی جمعه، اسلام را دین رحمت و مهربانی دانست و گفت: رسول اکرم (ص) پایه و اساس دین را بر اساس رحمت قرار داده است و هر کس بخواهد آن را منحرف سازد به طور قطع نابود خواهد شد./994/ب901/ک

ارسال نظرات